زنان

سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه زنان

در راستای توانمند سازی حوزه زنان تا کنون 6 نشست منطقه ای برگزار شده که آموزشهای لازم در حوزه های مدیریتی و ساختاری در آنها داده شده است.

پروین هدایتی معاون مرکز امور زنان و خانواده در نشست سازمان های مردم نهاد زنان و خانواده با دستگاه‌های ذیربط، با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه امام خمینی(ره) اظهار داشت: مشارکت زنان در صحنه های مختلف منجربه شکل گیری و تقویت سرمایه های اجتماعی می شود.
وی با اشاره به شعار امسال به عنوان سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: مهمترین مولفه های سرمایه های اجتماعی انسجام و مشارکت مردمی و ظهور آن در سازمانهای مردم نهاد است. هدایتی ادامه داد: مهمترین بروز در کنار هم قرار گرفتن دولت، بازار و بخش مردمی ،سازمان های مردم نهاد هستند و این اهمیت ویژه سمن ها را نشان می دهد. وی از ایجاد بانک اطلاعاتی سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه زنان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه اقدام به شناسایی سازمانهای مردم نهاد جدید شده است و تا کنون حدود 2 هزار سمن در سطح کشور در حوزه زنان شناسایی شده که همه شناسنامه دار هستند.
هدایتی راه اندازی اولین شبکه مجازی سازمان های مردم نهاد را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه دانست و گفت: سازمانهای مردم نهاد می توانند عملکرد های خود را از طریق این شبکه اطلاع رسانی کنند. وی شناسایی سازمان های مردم نهاد جدید را از برکات سفرهای استانی هیئت دولت دانست و اظهار داشت: در راستای توانمند سازی حوزه زنان تا کنون 6 نشست منطقه ای برگزار شده که آموزشهای لازم در حوزه های مدیریتی و ساختاری در آنها داده شده است.

https://shoma-weekly.ir/XIhbqw