شهرستانها

ساخت مسجد در انبوه سازی مورد غفلت قرار می گیرد

شورای شهر علاوه بر تأمین بودجه (هرچند اندک) برای زیباسازی مساجد، شهرداری را برای فضایابی و آماده‌کردن زیرساخت‌های لازم برای ساخت مسجد موظف کرده و معتقدیم وقتی شهرداری زیرساخت‌ها را فراهم سازد. مردم هم وارد میدان می‌شوند و کار را دردست می‌گیرند. وی تأکید کرد: شهرداری موظف شده است از این پس از دادن مجوز به مجتمع‌هایی که فضای فرهنگی از جمله مسجد و نمازخانه در آن دیده‌نشده خودداری نمایند.
سید محمد فقیهی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان یزد گفت: به دشمنان و ایران ستیزان توصیه میکنیم خوب است از گذشتهها درس بگیرید ودست از توطئه و دسیسه بردارید که خدا پشتیبان ملت منسجم ما است و درهر تحرکی روسیاهی برایتان خواهد ماند.

وی خطاب به سران فتنه یادآور شد: شما دگراندیشان داخلی که هرچند رحمت ولی امرمان فرصتی بود گسترده برای اصلاح و بازگشتتان، لیکن شما سوء استفاده کردید و هنوز هم به شیطنتها و تحرکات خود کم و بیش ادامه میدهید؛ اما بدانید صبر ملت ما نیز حدی دارد.

فقیهی خطاب به برخی مسئولین استان اظهار داشت: مسئولان و مدیران ردههای مختلف استان و کشور مبادا زیر پرچم اعتدال، دیگران را به افراط و تفریط متهم کنید و خود را فراموش نمایید و با سیاهنمایی خدمات گذشتگان، پرده بر کاستیهای خود بکشید و بدانید که ملت هر لحظه رفتار شما را رصد میکند، دربرابر خدمات شما قدردان و در برابر خطاها حسابگر است.

وی در خاتمه نسل آینده را مورد خطاب قرار داد و افزود: پیام ما به تاریخ و نسلهای آینده این است، آگاه باشید. ما همانگونه که فریاد برآوردیم، اهل کوفه نیستیم به همان شیوه مقتدرانه ایستادیم تا مولا و مقتدایمان تنها نماند. ما امانت الهی را پاس داشتیم و از شما نیز انتظار داریم از راه حق پیروی کنید و در برابر دشمنان چون کوه استوار باشید.

همچنین حجتالاسلام زارع، رئیس شورای شهر یزد که در جلسه هفتگی برادران عضو حزب مؤتلفه اسلامی یزد سخن میگفت با انتقاد از ساخت و سازهای بیرویه تحت عنوان انبوهسازی، نبود فر هنگ ایرانی –اسلامی را در اکثر طرحها یادآوری کرد و گفت: در برخی مجموعهها برای فضاهای آموزشی و تفریحی مکانی در نظر گرفتهاند؛ اما لزوم ساختمان مسجد مغفول مانده است.

وی با بیان برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر یزد، به این نکته توجه داد که معمولاً شوراها بیشتر به ظاهر شهر و ساخت و سازها توجه میکنند؛ درحالیکه شورای شهر باید به فرهنگ اسلامی شهر و مظاهر آن عنایت ویژه داشته باشد. وی ایجاد فضاهای شاد و نشاطآور، نورپردازی محلهای عمومی و گردشگری و آثار و بناهای قدیمی و مکانهای اسلامی جذاب ازجمله نماهای مدارس و مساجد را ازجمله وظایف شهرداری دانست.

رئیس شورای شهر یزد با ذکر کمبود مسجد و گاه نامناسببودن فضای مساجد در گوشه و کنار شهر اضافه کرد: شورای شهر علاوه بر تأمین بودجه (هرچند اندک) برای زیباسازی مساجد، شهرداری را برای فضایابی و آمادهکردن زیرساختهای لازم برای ساخت مسجد موظف کرده و معتقدیم وقتی شهرداری زیرساختها را فراهم سازد. مردم هم وارد میدان میشوند و کار را دردست میگیرند. وی تأکید کرد: شهرداری موظف شده است از این پس از دادن مجوز به مجتمعهایی که فضای فرهنگی از جمله مسجد و نمازخانه در آن دیدهنشده خودداری نمایند.

https://shoma-weekly.ir/NwsXKA