ورزش

ساختار ورزشگاه ها متناسب با حضور بانوان نیست

نشست‌های زیادی در این رابطه داشته‌ایم حتی مجلس هم در جریان امر قرار دارد. تصور من این است که اگر همه طرفین پایبند به مواد قانونی مرتبط در برنامه ششم توسعه باشند، مشکلات برطرف خواهد شد در غیر این صورت همه ضرر خواهیم کرد.
رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در جمع اعضای کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در خصوص پارهای دغدغهها و مشکلات حال حاضر اعضای کارگروه که منبعث از خواست و علائق جامعه ورزش و خانواده بزرگ فوتبال است بیان کرد.

در ابتدای این نشست محمد رضا یزدانی خرم رئیس کارگروه در رابطه با معضلات فرهنگی، بخشودگی مالیاتی، موضوع ورود بانوان به ورزشگاهها، کمبود امکانات رفاهی ورزشگاهها، بهرهگیری از تجربیات پیشکسوتان و با تجربهها و ممانعت از فساد در فوتبال سخن گفت و در ادامه برخی دیگر از اعضا به فراخور حال نکاتی را در باب مسائل فوتبال بیان کرد.

مهندس تاج رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسشهای طرح شده و راهکارهایی که ارائه شده گفت: خوشحالیم از اینکه در جمع این کارگروه حضور پیدا کردم، خصوصاً کسی مسئولیت این کارگروه را بر عهده دارد که میتوان او را معمار والیبال لقب داد. ما نیز به تأسی از اقدام ایشان به جوانگرایی در والیبال در فوتبال دست به جوانگرایی زدیم و نتیجه گرفتیم. اکنون تیم اول قاره آسیا هستیم و راحتتر از همیشه به جام جهانی صعودکردیم، با این وجود فوتبال نیز مشکلات خاص خود را دارد. به همان اندازه که فوتبال فراگیر و پرمخاطب است توقعات از آن زیاد و حاشیههای فراوان دارد. برخی بی مهریها هم مشکلات را بیشتر میکند.

تاج در ادامه گفت:بنابر این تداوم اقتدار در سطح قاره نیازمند حمایت همه جانبه و سازماندهی شده از این رشته است. شواهد زیادی داریم که برخی کشورهای آسیایی خصوصاً چینیها برنامهریزی فراوانی را برای رسیدن به سطح اول قاره دارند.

وی افزود: من نیز اعتقاد دارم باید مالیاتهای دریافتی از ورزشکاران و ورزشگاهها به صورتی سازماندهی شود که منافع ورزش و ورزشکاران را تأمین کند. از همه مهمتر لازم است شیوهای اتخاذ شود تاهزینه ورزش در سطح کشور و خانوادهها کم شود.

ساختار ورزشگاه ها متناسب با حضور بانوان نیست

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با ممانعت از حضور بانوان در ورزشگاهها و سروصدایی که این خاطر نشان کرد: همانطور که قبلاً نیز اشاره کردهام شرایط و ساختار ورزشگاههای ما برای ورود بانوان مهیا نیست. ضمن اینکه گمان میکنم اولویت جامعه زنان کشور ورود به ورزشگاهها نیست. شاید در آینده شرایطی فراهم شود که این امر مناسب با هنجارهای جامعه و پس از بهبود ساختار ورزشگاهها میسر شود هر چند در نهایت ما پیرو سیاستهای وزارت ورزش هستیم.

تاج در ادامه صحبتهای خود به حق پخش تلویزیونی اشاره کرد و در این رابطه اظهار داشت: نشستهای زیادی در این رابطه داشتهایم حتی مجلس هم در جریان امر قرار دارد. تصور من این است که اگر همه طرفین پایبند به مواد قانونی مرتبط در برنامه ششم توسعه باشند، مشکلات برطرف خواهد شد در غیر این صورت همه ضرر خواهیم کرد.

میدانستیم به خاطر مراسم  شب عاشورا جریمه خواهیم شد

مهندس تاج در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به مسابقه فوتبال ایران و کره در شب عاشورای سال گذشته گفت: ما می‌‌دانستیم پخش مراسم ویژه به احتمال فراوان موجب خواهد شد تا فدراسیون آسیایی مارا جریمه خواهد کرد، اما چون اعتقاد داشتیم که باید مراسم ویژه برگزار شود این کار را انجام دادیم هر چند جریمه شدیم، اما با توضیحاتی که ارائه شد AFC قانع و خطر احتمالی محرومیت برطرف گردید.

وی ادامه داد: حضور در عرصه فوتبال مشکلات فراوانی دارد در واقع بهتر است بگویم هر کسی وارد عرصه مدیریت این ورزش میشود باید تحمل خیلی از سختیها را به جان بخرد.

تاج در رابطه با نبود امکانات رفاهی در ورزشگاهها از جمله مسجد و نمازخانههای مناسب ضمن تایید نظر رئیس کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اظهار امیدواری کرد: با اهتمام دستگاه ورزش این مشکلات هر چه زودتر برطرف شود تا تماشاگرانی که در ورزشگاه ها حضور پیدا میکنند فرایض دینی خود را نیز به موقع انجام دهند.

در پایان این نشست مشترک، رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اظهار خرسندی از اظهارات و دیدگاه های کارشناسانه رئیس و اعضای کارگروه اطمینان داد با حضور دوباره در جمع کارگروه ورزش از تبادل نظر و ارائه دیدگاههای اعضای این اتاق فکر بیش از پیش بهرهمند و در مواقع لازم از مشورتهای جمع یاد شده استفاده کند.

https://shoma-weekly.ir/XEeGGg