شهرستانها

سابقه ملت ایران در زمینه حقوق بشر تاریخی است

قائم مقام دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: کشورهای غربی نمیتوانند در برابر ملت بزرگ ایران با آن تمدن درخشنده، ادعای مسائلی مانند حقوق بشر را داشته باشند.
قائم مقام دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: کشورهای غربی نمیتوانند در برابر ملت بزرگ ایران با آن تمدن درخشنده، ادعای مسائلی مانند حقوق بشر را داشته باشند.
حجت الاسلام محمد حسن ذاکری در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تصویب پیشنویس قطعنامه جدید حقوق بشری علیه ایران اظهار کرد: کشورهایی که تا چندی پیش هیچ نامی از آنان نبود نمیتوانند در برابر ملت بزرگ ایران با آن سوابق درخشنده تاریخی ادعای مسائلی مانند حقوق بشر را داشته باشند.
وی ادامه داد: کشورهای مستکبر باید به بزرگی ملت ایران و نقاط روشن تاریخ تمدن این سرزمین در دفاع از حقوق دیگر ملتها توجه کرده و چهره خود را با اینگونه اقدامات خدشهدار نکنند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصویب این قطعنامه را نتیجه پیروزی جنگ هشت روزه دانست و ابراز داشت: دسیسههای جبهه غرب علیه ملت ایران پایانپذیر نیست به همین خاطر هر جایی که ایران اسلامی پیروزی به دست میآورد، این دسیسهها به شکلی آغاز میشود.
وی خاطرنشان کرد: هر بار که پیروزی برای مسلمانان در عرصههای مختلف پیش میآید، استکبار جهانی تلاش میکند این پیروزی را به نحوی برای مسلمانان تلخ کند و بازیهای حقوق بشری غرب علیه ایران نیز در همین راستا است.
ذاکری گفت: پیروزی مشروع و مبارکی که مردم غزه علیه رژیم صهیونیستی به دست آوردند و مقاومت جانانه آنان در برابر اسرائیل، مهمترین دلیل آغاز این بازیهای جدید سیاسی است.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات این سازمانهای حقوق بشری از گروهکهایی تأمین میشود که خود تروریست هستند، خاطرنشان کرد: ایران یکی از فعالترین کشورها در دفاع از حقوق مردم است و سازمانهای بینالمللی با نادیده گرفتن واقعیتها در این مورد اعتبار خود را زیر سئوال میبرند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به هجمه رسانهای امپریالیسم علیه جمهوری اسلامی ابراز داشت: این قدرتها، منافع خود را از سوی کشورمان در خطر میبینند از این رو به دنبال ضربه زدن با استفاده از روشهای مختلف هستند.
وی استفاده دشمن از بوقهای تبلیغاتی در این زمینه را یک جنگ نابرابر توصیف کرد و افزود: بالاترین موارد نقض حقوق بشر از سوی کشورهایی مانند اسرائیل و آمریکا دیده میشود اما این رسانهها سکوت میکنند.
ذاکری عنوان کرد: علاوه بر این در کشورهای منطقه خلیج فارس که همپیمان آمریکا و اسرائیل هستند، امروز بدترین انواع نقض حقوق بشر اتفاق میافتد اما پاسخ مناسب به این اقدامات از سوی سازمانهای بینالمللی داده نمیشود.
وی افزود: امروز مردم مظلوم بحرین از ابتداییترین حقوق خود نیز محروم مانده و در زندانهای رژیم آل خلیفه شکنجه شده و کشته میشوند اما با وجود تذکرات دیدهبان حقوق بشر، هیچ عکسالعملی از سوی نهادهای حقوق بشری دیده نمیشود.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات نتیجهای نخواهد داشت، ابراز کرد: کشورهایی که به خاطر نفوذ سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل، سیاستهای آن را دنبال میکنند، باید بدانند در آینده جهان نقشی نخواهند داشت.

https://shoma-weekly.ir/K2woce