شهرستانها

زیر ساخت‌های لازم برای توسعه کردستان فراهم نیست

دبیر حزب مؤتلفه کردستان گفت: در حال حاضر زیر ساخت‌های توسعه در استان کردستان هموار نیست و به همین دلیل توسعه ایجاد نمی‌شود.
جلیل مهدیعراقی در نخستین نشست هم اندیشی نخبگان علمی، سیاسی و دانشگاهی عضو مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: توسعه کردستان نیازمند عزم جدی مسئولان و برنامه ریزی مناسب تری است.

وی با اشاره به این مطلب که تا زیر ساخت نباشد توسعه امکان پذیر نیست، افزود: انتظار میرود مسئولان ابتدا زیر ساختهای استان را هموار کنند بعد وعده توسعه را به مردم بدهند.

دبیر حزب مؤتلفه کردستان بیان کرد: با این رویکرد تصور بر این است که دولت هنوز وعدههای خود را در کردستان نتوانسه اجرایی کند چرا که هنوز بر سر جای اول هستیم. مهدی عراقی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: خوشبختانه کمیته سیاسی مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در پنج سال اخیر فعالیت ارزنده‌‌ای داشته است و باید گفت که در کردستان چند سالی است که در حوزه سیاسی همدلی را تجربه کرده‌‌ایم.

وی ادامه داد: همدلی و همزبانی دولت و ملت زمانی محقق میشود که دولت با مردم رو راست باشد و همین
رو راستی باعث اقتدار، پیروزی و تحقق اهداف نظام می
شود. دبیر حزب مؤتلفه کردستان گفت: نشاط مردم کردستان در رفع معضل بیکاری، ایجاد اشتغال برای جوانان و آسان کردن ازدواج و هموار کردن موانع توسعه است.

مهدی عراقی اظهار داشت: استانی که ۱۰۰ کیلومتر جاده چهار بانده ندارد چطوری دولت می تواند محرومیت‌‌ها را از روی کردستان بردارد.

وی افزود: مردم کردستان خواستار این مطلب هستند که رئیس جمهور در شش ماهه نخست امسال به کردستان سفر کند.

دبیر حزب مؤتلفه کردستان بیان کرد: باتوجه به اینکه استانداران موظفند شش ماه پس از سفر هیئت دولت به استان در تهران حاضر شده و گزارش عملکرد مصوبات استانی را ارائه کنند انتظار میرود این مهم در شش ماهه نخست امسال صورت گیرد تا کردستان همچون سفرهای قبلی از این مهم محروم نشود.

مهدی عراقی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تصویب کلیات استانی شدن انتخابات در مجلس گام بسیار بزرگی است و گروه‌‌های سیاسی باید لیست ارائه کنند تا مردم با مطالعه و بررسی برنامهها و راهکارها به نمایندگان رای دهند نه اینکه قومی و باند بازی فردی را به نماینده تبدیل کنند.

وی در پایان گفت: انتظار میرود زمینه‌‌های لازم برای تعامل و هم اندیشی احزاب و گروه‌‌های سیاسی استان کردستان با احزاب و گروه‌‌های سیاسی اقلیم کردستان عراق نیز فراهم شود و جلسات و هم اندیشی‌‌هایی بین دو طرف ایجاد شود.

https://shoma-weekly.ir/LEhpZZ