ورزش

زنگ خطر در بازی‌های آسیایی نوجوانان به صدا در آمد

زرق و برق بازی استقلال و پرسپولیس طی چند روز گذشته چشم‌ها را آن چنان به خود خیره کرد که کسی به خود اجازه نداد یا نخواست حرفی در باره ناکامی بزرگ نوجوانان ایران در «نانجینگ چین» بزند و اصلا هیچ کس هم متوجه این اتفاق شوم نشد!
شاهین تهرانی- زرق و برق بازی استقلال و پرسپولیس طی چند روز گذشته چشمها را آن چنان به خود خیره کرد که کسی به خود اجازه نداد یا نخواست حرفی در باره ناکامی بزرگ نوجوانان ایران در «نانجینگ چین» بزند و اصلا هیچ کس هم متوجه این اتفاق شوم نشد!

اتفاقی که حکایت از آن دارد؛ کاروان ایران در این مسابقات و در ردهبندی کلی پائینتر از سنگاپور، مالزی، فیلیپین، چین تایپه، هنگ کنگ، قطر، عربستان، کویت ... و حتی پایینتر از سوریه جنگ زده(!) قرار گرفت.

این نتایج به زبان ساده به ما میگوید که هیچ تضمینی برای آینده ورزش ایران وجود ندارد و زنگ خطر از همین الان برایمان به صدا در آمده است!

همانطور که پیشتر اشاره شد در این اوضاع و احوال همه سعی کردند به شهرآورد تهران بپردازند و به همین راحتی ماجرای ناکامی ورزش ایران در مسابقات آسیایی نوجوانان ماست مالی شد!

این در حالی است که عقل سلیم میگوید این شکستها بی دلیل نیست و باید به ریشهیابی آن پرداخت.

به راستی مسئول این افتضاح و ناکامی بزرگ نوجوانان کیست؟

کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش و جوانان؟ شاید هم تربیت بدنی آموزش و پرورش؟ و شاید هم همه و هیچ کس!!

یکی از این دلایل میتواند بی توجهی باشگاهها و اصولاً ورزش ایران به مربیان سازنده و پایهای باشد. دلیل دیگر این است که ما هنوز ورزش دانش آموزی را جدی نگرفتهایم!

با چنین وضعیتی که در ورزش ایران حاکم است و هیچ برنامهای هم برای رسیدگی به ورزش پایه از سوی مدیران ارائه نمیشود، همین نتایج هم چه بسا جای تشکر داشته باشد!در واقع ورزش ایران با مدیریت گلخانهای اداره میشود و آینده نگری در آن محلی از اعراب ندارد و قطعاً تداوم آن رتبه ورزش کشورمان را پائینتر هم خواهد آورد!

کاروان 87 نفری نوجوانان ما بدون کسب حتی یک مدال طلا و با دست خالی به ایران برمیگردند و فردا... نمیدانیم!

https://shoma-weekly.ir/PajjYC