ورزش

زنگ خطر برای لیگ کشتی ایران!

رقابتهای لیگ کشتی آزاد با قهرمانی تیم پرستاره «ثامن الحجج» سبزوار به پایان رسید.

امید توکلی
به رغم همه هیاهوها و سر و صداهای فراوان رقابتهای لیگ کشتی آزاد با قهرمانی تیم پرستاره «ثامن الحجج» سبزوار به پایان رسید. با بررسی این مسابقات می‌توان به نتیجه‌گیریهای ارزشمندی رسید که برخی از آن‌ها عبارتند از:
۱-متأسفانه لیگ بر‌تر جذابیت و خاصیت خود را تا حد بسیاری از دست داده است زیرا حضور مربیان تیم ملی در تیمهای باشگاهی باعث هجوم کشتی گیران مطرح به تیم آنان و بی‌ستاره ماندن سایر تیم‌ها شد. به عنوان نمونه می‌توان به حضور غلامرضا محمدی (سرمربی سابق تیم ملی) در تیم خونه به خونه بابل و محسن کاوه (مربی سابق تیم ملی) در تیم ثامن‌الحجج سبزوار اشاره کرد که اکثر ملی پوشان را به سمت خود جذب کرده و از حساسیت لیگ تا حد فراوانی کاستند!
۲-سرنوشت لیگ از‌ همان ابتدا مشخص بود. همانطور که گفتیم ستاره‌های کشتی کشور در دو تیم جمع شده بودند و همین موضوع اجازه نداد رقابتی میان تیم‌ها صورت بگیرد و به اصطلاح لیگ امسال را از سکه انداخت.
۳-نشاط و شادابی آنچنان که باید و شاید در لیگ کشتی دیده نشد. به عبارتی بهتر هیچ پدیده‌ای ندیدیم و این مسأله باعث نگرانی اهالی کشتی است. هر چند در این میان کشتی‌گیرانی چون محمد نادری و... با شکست قهرمانان جهان (بخوانید مهدی تقوی) خودی نشان دادند اما به گواه کار‌شناسان این برتری بیش از آنکه به توانایی پدیده‌ها برگردد، به ناآمادگی و عدم تمرینات به موقع و لازم کشتی‌گیران به نام برمی‌گشت.
۴-از همه این‌ها گذشته در سالجاری هیچ شرکت، کارخانه و اسپانسری نسبت به سرمایه‌گذاری در لیگ کشتی فرنگی کوچک‌ترین علاقه‌ای نشان نداد. این در حالی است که چند سال اخیر کشتی فرنگی نه تنها بر‌تر و بالا‌تر از کشتی آزاد ظاهر شد بلکه مدال‌های رنگارنگ‌تری نیز از عرصه‌های بین‌المللی و برون مرزی کسب کرده و از جذابیت بیشتری نیز برخوردار است. عدم استقبال اسپانسر‌ها برای تیمداری در کشتی فرنگی علامت سئوال بزرگی است که جوابی برای آن نمی‌توان یافت!

https://shoma-weekly.ir/9KNYFB