شهرستانها

زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب در بوشهر نماد اتحاد مسلمانان است

مگر شما اهالی شهر دوراهک و دیر و کنگان و عسلویه سال‌ها نیست که در کنار برادران اهل تسنن در حال زندگی هستید آیا مگر تا حالا مشکلی برایتان پیش آمده؟ مطمئنا همه در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اید.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی بوشهر گفت: زندگی مسالمتآمیز شیعیان و اهل تسنن در استان بوشهر نماد اتحاد و همدلی مسلمانان است و هیچ توطئهای در بین آنها نفوذپذیر نیست.

عبدالله فاتحی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر در نشست با جوانان شهر دوراهک شهرستان دیر، اهداف تشکیل حزب مؤتلفه اسلامی را تشریح و به ترفندهای دشمنان برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان پرداخت و اظهار داشت: دشمنان اسلام از جمله آنها آمریکا، اسرائیل و انگلیس با سیاست درگیرکردن مسلمانان با هم قصد تحقق اهداف ترسیمکرده خود را دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از هیچ کوششی فروگذار نمیکنند، گفت: دشمنان اسلام با ایجاد فرقه ضاله بهائیت، وهابیت و گروهکهایی چون داعش درصدد گمراهکردن مسلمانان هستند و از طرف دیگر اختلافات بین شیعه و سنی را مورد توجه قرار میدهند تا تنشهای مذهبی و بروز جنگ بین آنها وجود داشته باشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی بوشهر با اشاره به اینکه اهالی شهر دوراهک، دیر، کنگان و عسلویه سالها درکنار هم زندگی میکنند، افزود: زندگی مسالمتآمیز شیعیان و اهل تسنن در استان بوشهر نماد اتحاد و همدلی مسلمانان است و هیچ توطئه و دسیسهای در بین آنها نفوذپذیر نیست.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: مگر شما اهالی شهر دوراهک و دیر و کنگان و عسلویه سالها نیست که در کنار برادران اهل تسنن در حال زندگی هستید آیا مگر تا حالا مشکلی برایتان پیش آمده؟ مطمئنا همه در کنار هم زندگی مسالمتآمیزی داشتهاید.

فاتحی در پاسخ به سؤالی در مورد طرح برخی اصلاحطلبان برای عبور از روحانی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفت: با توجه به مشکلات شدید اقتصادی و تورم توأم با رکودی که دولت با آن دست به گریبان است و بینتیجهماندن مذاکرات برجام و مصادرههای پیدرپی اموال بلوکهشده ایران در آمریکا و شکست سیاستهای دولت در زمینه تنشزدایی با همسایگان عرب حوزه خلیجفارس و دولت سعودی و رفتوآمدهای مکرر و بینتیجه مقامات اروپایی، بخشی از اصلاحطلبان حامی دولت، نارضایتیهای عمومی را درک کرده و احساس کردهاند که مردم در دور بعدی رأی بالایی به روحانی نخواهند داد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: به نظر میرسد این دعواهای زرگری بین اصلاحطلبان بیشتر برای سنجش افکار عمومی و شناخت بیشتر فضای جامعه است وگرنه آنها باید مردم را توجیه کنند و خدمات انجام داده و در حال انجام خود را برای مردم بیان کنند تا به گفته هاشمی رفسنجانی مخالفان آنها شرمنده شوند و طرفدارانشان امیدوار شوند، نه اینکه هنوز بیش از یک سال مانده به انتخابات، درگیری و مناقشه بر سر نامزد آینده، آغاز کنند و حامیان خود را نگران و مردد سازند. این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با حقوقهای نجومی برخی مدیران دولتی اظهار داشت: اصلاحطلبان از دوره سازندگی تاکنون شعارشان رفاه و تجمل بوده است؛ حتی زمانی سردار سازندگی نماز جمعه را مانور تجمل معنا میکرد دولت اصولگرایان با شعار برقراری عدالت و برداشتن تبعیض روی کار آمده بود و به همین دلیل مطلوب اصلاحطلبان نبود و بهمحض روی کار آمدن دولت روحانی سازمان برنامه و بودجه برگشت و حقوق و مزایای وزرا و مدیران ارشد ارتقا یافت.فاتحی ادامه داد: در حالی که اکثر آنها بازنشستگان متمولی هم بودند؛ اما ظاهرا از درآمد اندک دوران اصولگرایی دلخوشی نداشتند و به همین دلیل میبینیم که از سال 92 حقوقها افزایشیافته و مابهالتفاوتهایش تا آخر اسفند 94هم در فیشهای حقوقی مشهود است بهگونهای که چاپ آن در نشریات سروصدای زیادی بلند کرد و برخی از مقامات رسمی مانند وزیر اقتصاد و معاون رئیسجمهور هم اخیرا از این دریافتها دفاع کردهاند و مصوبه مجلس درباره حداقل و حداکثر حقوق هم اجرا نمیشود.

https://shoma-weekly.ir/QiI3ST