ورزش

زنده باد ناهار!

همه پول‌ها، نه ببخشید راه‌ها به انتخابات ختم می‌شود!
مهدی یکتا- یکی بود، یکی نبود، زیر همین گنبد کبود، دقیقاً روز بیست و نهم فروردین ماه یک رئیس جمهور مهربون یک همایش در ورزشگاه آزادی تشکیل داده بود. همایشی که خیلیها نسبت به برگزاری آن اعتراض کرده بودند ولی خب تعطیلات نوروزی به پایان رسیده بود و آقای مهربون هم باید از تلاشگران عرصه تعطیلات(!) تجلیل میکرد.

آخر در کنار رئیس جمهور یکی زندگی میکرد که باید برایش تبلیغ میشد! سالها انتظار کشیده شده بود برای یک همچین روزهایی...

خیلی هم از عید و نوروز و بهار و... تبلیغ نشده بود تا ورزشگاه آزادی پر و لبریز از جمعیت بشود؛ درست مثل روز دربی!

ولی نشد که نشد! حتی نصف دربی و بازی استقلال و پرسپولیس هم جمعیت به ورزشگاه نیامد! وقتی آقای رئیس جمهور مهربون چنین دید ترجیح داد، رفیق گرمابه و گلستان خودش را به این گردهمایی دعوت نکند! آخر برای چی؟ به زور و زحمت جمعیت هلال احمر و کارکنان دولت و اتوبوس و مینیبوس مجانی و کارت هدیه وپولهای نقدی حدود 50 هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمده بودند... آقای رئیس جمهور از همه چیز سخن گفت، مگر بهار و تبلیغات انتخاباتی و دوست پر سر و صدایش! تا اینکه سخنرانی به درازا کشید و ناگهان یکی آن وسط فریاد کشید:

«توپ، تانک، فشفشه... ناهار ما چی میشه؟!»

بعد جماعت با آن صدا همنوا شدند و... بعد از چند دقیقه هم ناهار رسید و هم کارت هدیه و هم ... خدا برکت بدهد، ما که بخیل نیستیم!

***

آری، قصه آقای رئیس جمهور محترم و ورزشگاه آزادی و همایش 40 میلیارد تومانی(!) به پایان رسید، اما یکسری سئوالات از این گردهمایی به جای ماند که به هیچ جایی نرسید که نرسید.

سئوال اول: در سالی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، سال جهاد اقتصادی نامیده شده اختصاص بودجه 40 میلیاردی به یک همایش نه چندان مهم چه فایدهای داشت؟

سئوال دوم: چرا به جای دعوت و پذیرایی ویژه(!) از این جماعت در ورزشگاه آزادی، این مراسم در سالنهای کوچک و کمهزینهتر صدا و سیما، تالار وحدت، وزارت کشور و... برگزار نشد تا هم چمنهای بیگناه ورزشگاه آزادی سالم بماند و هم صرفهجویی شود؟

سئوال دوم: آیا نمیشد با این بودجه40 میلیارد تومانی پروژه ناتمام ورزشگاه نقش جهان اصفهان را پس از 30سال تکمیل کرد!؟

سئوال چهارم: اصلاً با این پول چند بیمارستان یا مدرسه در مناطق محروم میتوان ساخت؟

***

نتیجهگیری اخلاقی: همه پولها، نه ببخشید راهها به انتخابات ختم میشود!

https://shoma-weekly.ir/zeBSR2