زنان

زنان باید صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان، گفت: زنان مسلمان می‌بایست در نشست‌های بین‌المللی یکصدا بوده و صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانند.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ‌ لاله افتخاری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان در دیدار جمعی از بانوان افغانستانی با اشاره به مشترکات دو کشور ایران و افغانستان، گفت: بین دو کشور قرابت‌های فراوانی وجود دارد که مهمتر از همه اشتراک دینی دو ملت است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بهبود وضعیت افغان‌های مقیم ایران، افزود: در حال حاضر بسیاری از مشکلات پیرامون وضعیت معیشتی و تحصیلی افغان‌های مقیم ایران مرتفع شده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان در ادامه با اشاره به بحث تبادل قوانین و تجربیات فیمابین دو کشور، تصریح کرد: ما قوانین حمایتی در مورد زنان و کمک به خانواده شهدا و جانبازان داریم که می‌توانیم به یکدیگر منتقل کنیم.

افتخاری با تاکید بر ضرورت حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی، اظهار داشت: زنان مسلمان می‌بایست در نشست‌های بین‌المللی یکصدا بوده و صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

در ادامه این دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان با اشاره به تشکیل گروه پارلمانی دوستی ایران و افغانستان در مجلس، افزود: امیدواریم با فعالیت این گروه، تعامل و همکاری فیمابین دو کشور بیش از پیش ادامه یابد.

همچنین، "نفیسه منصف" رئیس اداره عمومی افغانستان نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران طی سال‌های گذشته، گفت: در دوران جنگ افغانستان، ملت ایران همواره به‌عنوان یک دوست و برادر، حامی ملت افغانستان بوده و این حمایت‌ها و مساعدت‌ها تاکنون نیز ادامه یافته است.

وی در پایان با تاکید بر توانمندی‌های بانوان ایرانی، خاطرنشان‌ کرد: زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و سیاسی دستاوردهای فراوانی داشته‌اند.

https://shoma-weekly.ir/Ay9enw