زنان

زنان ایزدی قربانی جاهلیت داعش

زنان ایزدی که به اسارت گرفته می‌شدند، در بازار برده فروشان شهر موصل عراق و رقه در سوریه در مقابل پرداخت پول به فروش می‌رفتند، این جریان البته هنوز هم ادامه دارد و باعث شده تا ایزدی‌هایی که زنان و دختران شان به این واسطه دچار لطمات روحی و جسمی می‌شوند، به فکر چاره بیافتند.
معصومه رضایی- وقتی تروریسم داعش از میان خاکستر بربادرفتۀ گروههایی سربرآورد که مانند طالبان و نظایر آنها که معتقد به سلفیگری و تکفیر بودند، عملکردی مشابه آنچه در افغانستان و کشورهایی که تجربۀ حضور طالبان و گروههای شبیه آن نظیر وهابیت و... را داشتند، در مورد زنان رخ داد؛ اما این بار شدت برخوردهای غیرانسانی و خارج از عرف داعش با زنان، بیانگر این نکتۀ مهم بود که این گروه حتی از سایر جریاناتی که آبشخور مشترک آمریکایی- صهیونیستی دارند، تندروتر بوده و اصولاً نمیتوان حتی نشانی از اسلام ولو به شکل سلفی آن را در میان اینها پیدا کرد. روایت تلخ زنان سوری و عراقی از آنچه که در کشورهایشان توسط این تروریسم بینالمللی رخ داده، گواهی بر این مهم است.

البته این حوادث تلخ و دردآور در عراق، زمانی بازتاب بیشتری پیدا کرد که عدهای از زنان ایزدی توسط داعشیهای عراقی، ربوده شده و علاوه برهتک حرمت به آنها، درست به سبک اعراب جاهلی آنها را در بازار برده فروشانی می­فروشند که از ابتکارات خودشان البته با رجوع به اسلام به اصطلاح اسلاف است.

در این میان اما مطابق رسم معمول جامعۀ جهانی، کسی در مقابل این بردهفروشی اعتراض نکرد و در کمال تعجب زنان ایزدی که به اسارت گرفته میشدند، در بازار برده فروشان شهر موصل عراق و رقه در سوریه در مقابل پرداخت پول به فروش میرفتند، این جریان البته هنوز هم ادامه دارد و باعث شده تا ایزدیهایی که زنان و دختران شان به این واسطه دچار لطمات روحی و جسمی میشوند، به فکر چاره بیافتند. در این میان، پایگاه خبری «لیبانون دیبایت» به نقل از یک منبع امنیتی نزدیک به گروه چهارده مارس در لبنان اعلام کرد: پس از انتشار خبر دستگیری زن و یک فرزند سرکردۀ داعش توسط نیروهای ارتش لبنان، یکی از تجار ایزدی درخواست کرده است که آنان را خریداری کند.

این تصمیم تاجر ایزدی برای تلافی آنچه که داعش بر سر زنان هم کیش او میآورد، نیست؛ بلکه به این دلیل است که او میخواهد همسر و فرزند البغدادی را با زنان به اصطلاح بردهفروختهشده مبادله کند، این درحالی است که کشورهایی که اکنون خودشان به واسطۀ سیاستهای غلط بردهداری و تبعیض نژاد درگیر نوعی جنبش شبه والاستریت شدهاند، اکنون معتقدند دیگر نمیتوان برای مقابله با داعش کاری کرد و با این اوصاف در برابر این نوع فروش انسان هم سکوت کرده و اذهان عمومی جهان را بهسوی آپارتایدی تازه و متکی بر جاهلیت مدرن سوق میدهند. البته در این نوع منسوخشده از جاهلیت زنان چه ایزدی و چه مسلمان قربانی اول و اصلی به حساب میآیند و قطعاً در آینده نه چندان دور ما شاهد ایجاد رعب و وحشت حتی در کشورهای غربی و اروپایی خواهیم بود؛ زیرا عملکرد داعش اثبات کرده است که آنها در مسیر رسیدن به اهداف شان از هر ساختارشکنی کوتاهی نمیکنند و به دلیل مدیونی به قدرتی او را آسوده نمیگذارند.

https://shoma-weekly.ir/Y5a4Kw