ورزش

زمینه‌سازی برای قهرمانی بسکتبال در جام ملتهای آسیا

تیم ملی بسکتبال با شرکت در تورنمنت جام «ویلیام جونز» و کسب مقام قهرمانی در این مسابقات، شرایطی را برای خودش فراهم کرد که این شرایط کاملاً یک شرایط مسابقه بود و توانست خودش را برای مسابقه جام ملتهای آسیا آماده کند. بعضی از شرکت‌کنندگان در این تورنمنت در بازیهای آسیایی با ما همگروه هستند و ما چهار دوره قهرمان این جام شده‌ایم. بازیکنان شرکت کننده در این جام آمادگی لازم برای بازیهای آسیایی را کسب کردند.

عنایت آتشی- تیم ملی بسکتبال با شرکت در تورنمنت جام «ویلیام جونز» و کسب مقام قهرمانی در این مسابقات، شرایطی را برای خودش فراهم کرد که این شرایط کاملاً یک شرایط مسابقه بود و توانست خودش را برای مسابقه جام ملتهای آسیا آماده کند. بعضی از شرکتکنندگان در این تورنمنت در بازیهای آسیایی با ما همگروه هستند و ما چهار دوره قهرمان این جام شدهایم. بازیکنان شرکت کننده در این جام آمادگی لازم برای بازیهای آسیایی را کسب کردند.

بازیهای آسیایی برای ما از چند جهت حائز اهمیت است. نخست اینکه بتوانیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم و در گام بعدی جواز صعود به مسابقات جهانی را بهدست آوریم، بنابر این اگر همه موارد و مراحل آمادگی برای حضور در بازیهای آسیایی هر اندازه هم که زیاد باشد کاری درست و پسندیده است و نمیتوان برنامهریزان و دستاندرکاران فدراسیون بسکتبال را از این جهت ملامت کرد، بلکه بالعکس حرکت فدراسیون در این زمینه درست و منطقی است. البته لازم میدانم که به این نکته هم اشاره کنم که درون تیم ما بازیکنان خوب مانند حدادی، حامد آفاق، حسن زاده و... وجود دارند که میتوانیم روی آنها حساب باز کنیم، لذا اگر قدرت، شجاعت و جسارت و روحیه جنگندگی داشته باشیم، میتوانیم به موفقیت خودمان در بازیهای آسیایی امیدوار باشیم. لازم میدانم اشارهای هم به نقطه مقابل داشته باشیم و آن اینکه اگر اندکی در روند بازیهای آسیایی غفلت کنیم، دیگر حریفان ما طی سالیان اخیر بیکار ننشستهاند و حتی از غفلتهای کوچک ما حریفان بهرهبرداری خواهند کرد. پس در این مسابقات غفلت معنی ندارد و باید با تمام توان وارد میدان مسابقه شد تا به موفقیت رسید.

https://shoma-weekly.ir/qHIwcw