شهرستانها

زاویه پیدا کردن با آموزه‌های دینی و نتایج شوم آن

تمام مدیران باید در اتاق‌های شیشه‌ای کار کنند و شفافیت در تمام رفتارهایشان هویدا باشد. در ماه آخر سال 95 شاهد بودیم که چشمان بیدار جامعه اجازه نداد مجلس در صدور مجوز قانونی برای دریافت 30 برابری حقوق و مزایای برخی مدیران به سرانجام برسد و خوشبختانه نمایندگان متوجه خطای فاحش خود شدند و مصوبه را اصلاح کردند.
محمدحسین شفیعیها- علیرغم گذشت ماههای متمادی و نزدیک یک سال از افشای حقوقهای نجومی که لایهای از اشرافیت شکلگرفته در مدیران را نشان داد و طبیعتاً انتظار میرفت مسئولین مربوطه به دلیل عمق زشتی این بلیه، برخورد صادقانه و درخوری با دریافتکنندگان میداشتند ولی همچنان در بر همان پاشنه میچرخد که گویی این مقوله را باید به فراموشی سپرد بهگونهای که یکی، اینان را ذخایر انقلاب بنامد ویا در هفته گذشته یک مقام عالی استانی در مجلس بزرگداشت و تجلیل از شخصیت علمی و خدمات جناب آقای دکتر صالحی، تلاش نمود که امر مذموم و ظالمانه حقوقهای نجومی رابه بهانه خدمات مدیران جمهوری اسلامی فرو بکاهد. این نکته را مدیران تکنوکرات که خوی اشرافی گری و فربهشدن از بیتالمال را پیشه کردهاند باید باورکنندکه به برکت رشد انقلاب اسلامی فضای جدیدی در کشور شکلگرفته و نسلی رویش یافته است که اجازه نمیدهد انحراف در نظام اسلامی ریشه بدواند و عدهای از حسن نیت مردم سوءاستفاده کرده و هرچه خواستند بتوانند انجام دهند.

تمام مدیران باید در اتاقهای شیشهای کار کنند و شفافیت در تمام رفتارهایشان هویدا باشد. در ماه آخر سال 95 شاهد بودیم که چشمان بیدار جامعه اجازه نداد مجلس در صدور مجوز قانونی برای دریافت 30 برابری حقوق و مزایای برخی مدیران به سرانجام برسد و خوشبختانه نمایندگان متوجه خطای فاحش خود شدند و مصوبه را اصلاح کردند.

اینها نشانه آن است که وضعیت با گذشته فرق کرده و در راستای مبارزه با موریانههایی که به جان انقلاب افتاده هیچ حاشیه امنیتی برای متعدیان و زیاده خواهان نباید باشد؛ و صدالبته این نکته آشکاراست که این جماعت پرمدعا ازلحاظ کمّی عدد زیادی درمیان مدیران نیستند و مردم قدر مدیران زحمتکش وخدوم رامی دانند و میان این دو گروه فرق قائلاند.

اما اگر مقام محترم موصوف نمیداند که چرا این مسئله فروکش نمیکند و چرا نباید بگذاریم این انگیزههای مقدس و عدالت خواهانه به خاموشی گراید، علت آن را نه در کمیت ونه حتی درجسارت همین مدعیان و طلب کاران و وابستگان آنها که اظهار داشتند از سر سفره انقلاب سهم خود را برداشتهاند، نیست بلکه این عمل اعتراض به انحراف و روند غلطی است که بسیاری از اینها بهواسطه ملاحظات دنیایی و مادی خود از قبیل اشرافی گری، مبتلای آن شدهاند. نگاهی به حوادث پس از رحلت نبی مکرم اسلام صلیالله علیه و آله این مسئله را آشکار میسازد که زاویه پیدا کردن با آموزههای دینی و نبوی هرچند در آغاز بهظاهر کم و ناچیز شمرده میشد، اما بیتفاوتی و چشمپوشی از آن، انحرافها منجر به حاکمیت اموی و اشرافی گری وزنده شدن مجدد جاهلیت در دوران خلیفه سوم گردید و بحران بدان حد رسید که همه میدانیم و چه ضربات جبرانناپذیری بر پیکره جامعه اسلامی وارد آمد.

پس نباید برخی مدعی شوند که طرح حقوقهای نجومی باعث شد در حق مدیران جفا شود. هرگز چنین نبوده و نخواهد بود، بلکه اعتراض و فریاد بر سر این انحراف عیان است و همین غفلت در دودهه اخیر موجب خسارت بزرگ شد و اعتماد مردم را بهنظام، در معرض مخاطره قرار داده است. در پایان دو درخواست را مطرح میکنم: 1- برفرض مدعا اگر جفای به مدیران رخداده و آنان را ناامید کرده، لطف کنند و فهرستی ازایندست مدیران که به دلیل فضای ایجادشده استعفای خود را نوشتهاند اعلام کنند! 2 این دسته از مقامات و مسئولان اگر با مردم صادقاند و مدعی پایبندی به مبانی دینی و شرعی هستند، منتظر اجرای قانون شفافیت مالی مدیران نمانند و از همین اولین ماه سال فهرست دریافتیهای خود (نهفقط فیش حقوقی) را برای اطمینان دادن به مردم منتشر کنند.

*دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین

https://shoma-weekly.ir/MY4ZrZ