اقتصاد

رکود به تولید آسیب می رساند

اگر به رکود توجه نشود به بخش تولید آسیب می رسد و متاسفانه در بسته رکود واحدهای کوچک و متوسط در روابط با بانک ها در اولویت بندی دیده نشده اند.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه آنچه در اقتصاد کشور درحال انجام است کنترل تورم با نسخه های خاص مربوط به دولت است ،گفت: اگر به رکود توجه نشود به بخش تولید آسیب می رسد و متاسفانه در بسته رکود واحدهای کوچک و متوسط در روابط با بانک ها در اولویت بندی دیده نشده اند.

یحیی آل اسحاق درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درپاسخ به این پرسش که آیا مشکلات بخش های تولید با نظام بانکی به ضعف نظارتی بانک مرکزی مرتبط است ، عنوان کرد: اگر در اقتصاد با واقعیت های اقتصادی عمل نکنیم به نتیجه ای نخواهیم رسید و اعتقاد و پایبندی به قراردادها و تعهدات پایه رونق اقتصادی چه در بخش داخلی و چه در روابط بین المللی است .

آل اسحاق تصریح کرد: آنچه در حال انجام است کنترل تورم با نسخه های مربوط به خود است که به نظر می رسد نسخه درستی است و خوشبختانه دولت به این مسئله نیز توجه دارد که اگر به رکود توجه نشود به بخش تولید آسیب می رساند اما اینکه آیا الان مسیر درحال طی شدن رکود را به صورت سریع مرتفع می کند جای توجه بیشتری دارد .

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: از لحاظ نیروی انسانی وضعیت مناسبی وجود دارد و از نظر زیرساخت ها نیز ظرفیت های مناسبی در شهرکهای صنعتی ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تهران با بیان اینکه دولت برای خروج از رکود تورمی بسته سیاستی تدوین کرده که جای تقدیردارد،عنوان کرد: دولت می خواهد ظرف دو سال از رکود خارج شود و البته حیطه انتظارات را نیز بزرگ ترسیم نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تهران خاطرنشان کرد: در واحدهای کوچک و متوسط روابط با بانک ها در اولویت بندی دیده نشده و به نظر می رسد شیوه اجرایی این بسته نیز در موفقیت یا عدم موفقیت آن بسیار مهم است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران عنوان کرد: در حوزه های مختلف اعم از ترانزیت بازار بزرگی در منطقه وجود دارد و امیدوار هستیم در این شرایط جدید بتوانیم بهتر و مناسب تر از سایر شرکای تجاری همکاری کنیم.

https://shoma-weekly.ir/LXkOMI