شهرستانها

رویکرد دولت آینده باید به سمت رسیدگی به مسائل اقتصادی باشد

به نظر می رسد آمریکایی‌ها تمایلی به حل و فصل پرونده هسته ای کشور مان ندارند و نتوانسته اند حسن نیت خود را اثبات کنند. به هر حال جمهوری اسلامی ایران نشان داد که اهل گفتگو و مذاکره است و در عین حال از حقوق مسلم خود نیز چشم پوشی نمی‌کند.
نادر مقدسی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی درنشست هفتگی این حزب در سال 92 با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری همواره در مواقع حساس مهمترین مسائل کشور را تدوین کرده و در شرایطی که پیچیده است و فشارهای خارجی و تقلاهای داخلی وجود دارد راه را برای مردم و مسئولین روشن کردهاند.وی افزود: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» همانطور که روشن است به دو دلیل انجام شده است. برگزار شدن انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور و اینکه دشمنان نسبت به مسئله انتخابات همیشه اهدافی را برای خود ترسیم میکنند، دلیل نامگذاری امسال با عنوان «حماسه سیاسی» از سوی مقام معظم رهبری است. وی با اشاره به بخش دوم شعار امسال مبنی بر «حماسه اقتصادی»، افزود: دلیل دوم برای این نامگذاری، اعمال فشارها، تحریمها و تهدیدها از سوی دشمنان است که ضرورت مطرح شدن «حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را میرساند. وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت آینده باید به سمت رسیدگی به مسائل اقتصادی باشد، تأکید کرد: رسیدگی به مشکلات اقتصادی اعم از اشتغال، تورم و ایجاد تعادل ارزی از وظایف دولت آینده بوده و نادیده گرفتن هر کدام از آنها بحران های اقتصادی را تشدید خواهد کرد.

مقدسی اظهار امیدواری کرد با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی و همه مسئولان، بتوانیم فرصت بهوجود آمده در حوزه سیاست و اقتصاد را به حماسه ای دیگر تبدیل کنیم زیرا در این صورت، آثار مثبت آن شکوفایی و موفقیت را برای مردم و کشور به ارمغان خواهد آورد.

مقدسی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سازوکار جدید تعریف شده در بین اصولگرایان برای رسیدن به وحدت،گفت: اصولگرایان برای رسیدن به وحدت نیازمند توجه به دو اصل کلیدی هستند.وحدت بین اصولگرایان در انتخابات مستلزم آن است که هم محوریت روحانیت و جامعتین در این مسئله به صورت پررنگ دیده شود و هم پذیرش نتیجه نظرسنجیها و بررسیهای ائتلاف در رابطه با موقعیت یک یک نامزدهای اصولگرا مورد توجه نهایی باشد.

وی با تأکید بر این که انتخابات حادثه مهمی است و باید از گزند حوادث و فتنهها مصون باشد گفت: مردم و مسئولین باید تمام حواسشان را جمع کنند تا انتخابات در کمال آرامش و امنیت برگزار شود و از دل انتخابات باید منتخبی بیرون آید که شایسته دهه چهارم انقلاب؛ دهه پیشرفت و عدالت است، باشد و بتواند با همکاری تمام مسئولین و مردم با سرعت چرخهای پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و کشور را به اهداف چشمانداز نزدیک کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به نقش احزاب در حفظ سلامت عرصه سیاسی کشور، گفت: احزاب در صورت انجام درست وظایف خود نقش مؤثری در برگزاری انتخاباتی اخلاقمدارانه ایفا خواهند کرد. احزاب باید از تخریب دیگران، تندرویها و اتهامزنیهای ثابت نشده، پخش شایعات و مباحث غیر مرتبط با مسائل جلوگیری کنند که با رعایت این مسائل، شاهد انتخابات اخلاقمدارانه خواهیم بود.

وی در پایان به مذاکرات فشرده ایران و گروه 1+5 در آلماتی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد آمریکایی‌ها تمایلی به حل و فصل پرونده هسته ای کشور مان ندارند و نتوانسته اند حسن نیت خود را اثبات کنند. به هر حال جمهوری اسلامی ایران نشان داد که اهل گفتگو و مذاکره است و در عین حال از حقوق مسلم خود نیز چشم پوشی نمی‌کند.
وی افزود:امیدواریم غربی ها در برابر پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران پاسخ های منطقی و قانونی ارائه دهند.


https://shoma-weekly.ir/eHKP9Z