اقتصاد

رونق تولید بدون رفع معضلات صادرات ممکن نیست

به هیچ عنوان نمی توان تولید را رونق داد ولی معضلات صادرات را حل و فصل نکرد؛ این در حالی است که صادرکنندگان نیز باید مورد حمایت قرار گیرند.
احمد کریمی اصفهانی عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی به مساله مالیات فرش دستباف نیز اشاره کرد و گفت: اگر دولت قرار باشد بر چیزی پافشاری کند که باید در مقابل دریافت درآمد محدود، هزینه سنگین‌تری را دریافت کند، کار پیش نخواهد رفت، این در حالی است که رقبای ما در هنر-صنعت فرش دستباف در دنیا، تسهیلات بسیاری را ایجاد کرده اند؛ اگر موانع کوچک برطرف نشود، ضرر خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران گفت: باید پل ارتباطی بین ذی نفعان فرش دستباف با دولت فراهم شود تا بتوان مسائل و مشکلات را به بهترین شکل، حل و فصل کرد.

وی خاطرنشان کرد: با درآمد محدودی که دارایی فرش بافان دارد، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را از کار بیکار کنیم. پس با هر زبانی که می توانید در هیات دولت این مساله را طرح و حل و فصل کنیم.

کریمی اصفهانی گفت: به هیچ عنوان نمی توان تولید را رونق داد ولی معضلات صادرات را حل و فصل نکرد؛ این در حالی است که صادرکنندگان نیز باید مورد حمایت قرار گیرند. البته بحث تعهد ارزی نیز باید رفع و رجوع کرد.

https://shoma-weekly.ir/vpAJjd