ورزش

روز تربیت بدنی فراموش شد!

اگر نگاهی به تقویم سال هجری شمسی بیندازید خواهید دید که روز 26 مهر ماه هر سال به عنوان «روز تربیت بدنی و ورزش» نامگذاری شده است اما ظاهراً هیچ یک از متولیان ورزش کشورمان اهل نگاه انداختن به تقویم هجری شمسی نیستند!
سعید سعیدزاده - اگر نگاهی به تقویم سال هجری شمسی بیندازید خواهید دید که روز 26 مهر ماه هر سال به عنوان «روز تربیت بدنی و ورزش» نامگذاری شده است اما ظاهراً هیچ یک از متولیان ورزش کشورمان اهل نگاه انداختن به تقویم هجری شمسی نیستند!
ناگفته پیداست فلسفه نامگذاری یک روز یا یک هفته به خاطر اهمیت آن موضوع یا پدیده است. به عبارت بهتر مرحله اول نامگذاری یک روز یا هفته است و در مرحله بعد شما باید کار یکساله را در یک روز یا هفته انجام دهید. باید همایش، نشست و کنگره برگزار کنید، مقاله بنویسید، مصاحبه کنید و سپس به جمع‌بندی لازم برسید.
در واقع دغدغه اغلب وزارتخانه‌ها، نمادها و سازمانها مربوط به آن روز خاص است و...
این در حالی است که چهارشنبه 26مهر ماه هفته گذشته سال جاری ما هیچ صدایی از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نشنیدیم! در همان هفته تمام حواس دوستان همچون سایر دولتمردان ما به دیدار دو تیم ایران و کره جنوبی معطوف شده بود.
دکتر عباسی نیز به همراه رئیس جمهور سر تمرین تیم ملی رفت و سه شنبه شب هفته گذشته پس از پیروزی تیم ملی کشورمان وارد رختکن تیم کشورمان شد و پاداش‌های قابل توجهی نیز بین بازیکنان تقسیم کرد غافل از آن که فردای آن روز – بخوانید چهارشنبه – روز تربیت بدنی بود!
حال پرسش اینجاست؛ آیا با یک نامگذاری می‌توان ورزش و تربیت بدنی را توسعه داد؟ آقایان در حالی که در حین و پس از مسابقات المپیک لندن در مصاحبه‌هایشان به طور مرتب از اهالی رسانه می خواستند در نوشته‌هایشان از رشته‌های غیر فوتبالی و مدال آور حمایت کنند، در هنگام بازی با کره جنوبی همه آن مصاحبه‌ها را از یاد بردند.
متولیان ورزش کشورمان حتی فراموش کردند که چهارشنبه 26 مهر ماه چه روزی است و چگونه باید آن را گرامی داشت؟
ورزش ایران در بخش حرفه‌ای و همگانی با چالش‌های فراوانی روبروست. هر روز اخبار جدیدی پیرامون تعلیق یک فدراسیون به گوش می‌رسد و آمار ورزش همگانی هموطنان ما به شدت نومید کننده است اما دوستان به جای رسیدگی به این امور که این روزها تبلیغات چندانی هم اطراف آن وجود ندارد ترجیح داده‌اند حول و حوش فوتبال بچرخند و...
هر چند دقایقی دکتر عباسی را در پارک ملت و کنار مردم عادی در حال ورزش کردن دیدیم ولی این به تنهایی کافی نیست. با یک گل بهار نمی‌شود و با چند دقیقه ورزش و نرمش کردن هم روز تربیت بدنی گرامی داشته نخواهد شد!
امسال که گذشت امیدواریم دوستان سال آینده نگاهی به تقویم هجری شمسی بیندازند.

https://shoma-weekly.ir/6IVN2s