شهرستانها

روزنه‌ای برای نفوذ

از نگاه آمریکایی‌ها برجام روزنه‌ای برای نفوذ آنها در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و حتی امنیتی کشور ماست. اساسا آمریکا در تلاش است از کلیت برجام و این مذاکرات پلی برای ورود مجدد و نفوذ خود به کشور ما ایجاد نماید تا بلکه از این طریق بتواند به همان اهداف اولیه‌اش یعنی براندازی نظام جمهوری اسلامی دست یابد؛ اما بنا به فرمایش امام راحل«ره» علت اساسی اختلاف بین ایران و آمریکا نیز کنار نیـامدن و تحت سلطه آمریکا قرارنگرفتن ملت ایران است.

محمدحسن آلاله- یکی از نکات بسیار مهمی که خصوصا پس از توافق هستهای لوزان و سپس برجام از سویمقام معظم رهبری مطرح و در کلام ایشان تکرار شد، موضوع زمینهسازی برای نفوذ دشمن در کشور است.

بهراستی چرا دشمنان انقلاب اسلامی و خصوصا آمریکا بهدنبال نفوذ در کشور ما هستند، آنها چگونه و با چه ابزار و روشی سعی در انجام این نفوذ دارند و اساسا چه کسانی از این نفوذ سود میبرند. در پاسخ به این پرسشها نکات ذیل مطرح میشود.

اول اینکه داستان اصلی موضوع پیروزی انقلاب اسلامی است، زیرا این انقلاب، حادثه بسیار مهم و حیرتانگیزی برای جهانیان بود که نهتنها تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی را در ایران رقم زد، بلکه معادلات و مناسبات سیاسی و نظامی استکبار جهانی را در سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان نیز بر هم زد و منافع و مطامع استعماری آنها را با فروپاشی رژیم شاهنشاهی در منطقه به خطر انداخت.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران فقط به دهه پنجاه شمسی منتهی نشد، بلکه انعکاس و بازتاب این انقلاب سراسر منطقه و جهان را در برگرفت، دین اسلام را احیا کرد و روح جدیدی را در وجود مستضعفین عالم وارد نمود. آری، انقلاب اسلامی فضای تنفسی جدیدی را برای جهان به ارمغان آورد که نتیجه آن صدور ارزشها و آرمانهای انقلاب و در نتیجه بیدارشدن ملتهای تحت ستم و تحت سلطه مستکبرین بود، به نحوی که با بروز بیداری اسلامی برخی رژیمهای وابسته و مرتجع منطقه رسوا شده یا از بین رفتند.

آمریکا و اسرائیل بهعنوان دشمنان قسمخورده انقلاب و نظام اسلامی از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی که حتی قبل از پیروزی به دنبال ازبینبردن این انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی برآمدند. از تطمیع و تهدید و تحریم شروع نمودند، تبدیل سفارتخانه آمریکا به لانه جاسوسی، حمله نافرجام به طبس، راهاندازی جنگ تحمیلی، حمایت ازمنافقین، سقوط هواپیمای مسافربری، طراحی و حمایت از فتنههای داخلی، بهوجودآوردن داعش و صدها و بلکه هزاران توطئه و نقشه ساده و پیچیده را علیه این انقلاب طراحی نمودند؛ اما تاکنون همه این نقشهها نقش برآب شده است. البته آنها هنوز هم به دنبال طراحی نقشههای دیگری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و از هر روزنهای برای تحقق نقشههای شوم خود استفاده میکنند.

آری دولت آمریکا امروزه ابزار دیگری را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خود قرار داده و آن استفاده از سیاست تزویر است که برنامههای آن شامل جنگ نرم و فتنههای رنگارنگی است که علیه انقلاب اسلامی بهکار گرفته میشود تا بلکه بتواند از این طریق مسیر انقلاب اسلامی را منحرف نماید.

این روزها موضوع هستهای این فرصت را برای دشمنان به خصوص آمریکا فراهم نموده تا بلکه بتوانند با ما وارد مذاکره شده و از این مسیر روزنهای را برای نفوذ استعماری خود در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و امنیتی در کشور پیدا نمایند. آری البته نفس مذاکره خوب است؛ ولی مذاکره با دشمن قسم خورده، مکار و شیطانصفت هیچوقت به نفع ما نیست؛ زیرا اولا جنس دشمنی آمریکا با ایران از جنس دشمنیهای معمولی نیست و ثانیا دولت آمریکا اساسا دولتی قابل اعتماد نیست.

متاسفانه ایران در دوران معاصر خود همواره گرفتار جریانی از غربزدگی و تفکر لیبرالیستی بوده است، روشنفکر نماهایی که غرب را تنها آمال خود میبینند و بهجای تکیه بر داشتههای خودی و بومی، فرهنگ غرب را میستایند. امروز هم تفکری وجود دارد که آمریکا را کدخدای دهکده جهانی دانسته و به دنبال این هستند تا به هر طریق شده با ایجاد رابطه راه نفوذ غربیها را در کشور هموار نمایند. بعد از ناکامی مشروطه معلوم شد که برخی از همین غربزدهها یا فراماسونرها یا حتی جاسوسانی بودند که میخواستند با اندک بهایی کشور خود را به اجنبی بفروشند. به طورمثال سیدحسن تقیزاده روشنفکرمآب معروف که از فعالان صدر مشروطیت است در سرمقاله مجله کاوه در شماره 36 سال 1399 قمری که در برلین منتشر میشد حرف اول خود و همفکرانش را اینگونه بیان کرد: «وظیفه اول همه وطنپرستان ایران قبول و ترویج تمدن اروپا بلاشرط و بلاقید و تسلیم مطلقشدن به اروپا و اخذ آداب و عادات و کل اوضاع فرنگستان است. ایران باید ظاهرا و باطنا و جسما و روحا فرنگی‌‌مآب شود تا پیشرفت کند.»

آری امروز یکی از بزرگترین تهدیدات کشور ابعاد فرهنگی و سیاسی این نفوذ است و همه میدانیم مذاکرات با آمریکاییها این فرصت را به آنها میدهد تا از این طریق در کشور ما نفوذ پیدا کنند.

بنابراین میتوان گفت از نگاه آمریکاییها برجام روزنهای برای نفوذ آنها در حوزههای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و حتی امنیتی کشور ماست. اساسا آمریکا در تلاش است از کلیت برجام و این مذاکرات پلی برای ورود مجدد و نفوذ خود به کشور ما ایجاد نماید تا بلکه از این طریق بتواند به همان اهداف اولیهاش یعنی براندازی نظام جمهوری اسلامی دست یابد؛ اما بنا به فرمایش امام راحل«ره» علت اساسی اختلاف بین ایران و آمریکا نیز کنار نیـامدن و تحت سلطه آمریکا قرارنگرفتن ملت ایران است.

حضرت امام«ره» همچنین غفلتنمودن از دشمنی آمریکا را یک اشتباه میدانستند و فرمودند: خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی کنید، نابود میشوید. (صحیفه امام، ج 21، ص 291)
https://shoma-weekly.ir/ksGeDn