ورزش

رمضان؛ فرصت خودسازی ورزشکاران (۲)

ماه مبارک رمضان و روزه داشتن ورزشکاران در واقع به مثابه تمرینات ویژه‌ای برای آنان است تا ورزیدگی‌های لازم را پیدا کنند و در مقابل وسوسه‌های شیطانی توان مقاومت و ایستادگی را به دست آورند.
محمد رضا تهرانی

*ماه مبارک رمضان و روزه داشتن ورزشکاران در واقع به مثابه تمرینات ویژهای برای آنان است تا ورزیدگیهای لازم را پیدا کنند و در مقابل وسوسههای شیطانی توان مقاومت و ایستادگی را به دست آورند.

*ورزشکاری که توان غلبه و پیروزی بر نفس خود را نداشته باشد، چگونه میتواند در میدان خودسازی و نبرد مسابقه بر حریف خود فایق آید!؟

*اگر ورزشکاران در اردوی آمادگی ماه مبارک رمضان چنین تمریناتی را دنبال کنند، آن چنان میشود که نفسشان تسبیح، خوابشان عبادت، دعایشان مورد اجابت و عملشان مقبول درگاه احدیت واقع میشود.

*تحقیقات نشان میدهد که روزهداری ورزشکاران نه تنها در سلامت جسمی و روحی آنان موثر است، بلکه در پیشگیری از ابتلاء به بیماریها نیز نقش تعیین کنندهای دارد.

*جسم ورزشکار به هنگام روزه به جای غذا از مواد داخلی استفاده کرده و آنها را مصرف میکند و به این ترتیب خود را به وسیله روزه پاکیزه میسازد.

*چه نیکوست ورزشکاران از ماه رمضان به نیکی استفاده کنند و با فرا گرفتن وقتشناسی که تعلیم این ماه است، فرصتها را غنیمت بشمارند، چون تا وقت است باید بهره جست که فردا دیر است.

*صبر و بردباری یکی از طرق سلامت و بهداشت روانی است که در ورزشکار روزهدار تجلی مییابد.

*ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی است تا ورزشکاران روحیه توجه به خداوند متعال و توکل کردن به حضرت حق را در خود تقویت کنند.

*روزهداری ورزشکار سبب افزایش قدرت انضباطی قلب و دفع سموم و چربیهای زائد میگردد.

*تداوم ورزش، راهی مناسب برای سلامت و لذت بردن ورزشکار از این ماه است. اگر ورزشکار اصول تغذیهای درست را رعایت کند، میتواند در کنار روزهداری به ورزش منظم نیز بپردازد.

*ورزشکار روزهدار خود را از تأثیر درگیریها، گلهها و آلام میرهاند و خویشتن را از آنها باز میدارد.

*ماه مبارک رمضان، فرصتی برای خودسازی ورزشکاران است تا آنان به راز و نیازهای عاشقانه با پروردگار خود بپردازند. فرصتی که اگر از دست رفت برای آمدنش باید سالی دیگر به انتظار نشست!

*اثرات مثبت معنوی این ماه بر هیچ ورزشکاری پوشیده نیست، اما ورزشکاران نباید از اثرات مثبت روزه بر سلامت جسم نیز غافل شوند.

*خدایا، دل به مهر مهربان رمضان دادهایم، در این روز، مرا از جمله روزهگیران راستین بفرما. و از خواب بیخبران به هوشیاریام ببر.

https://shoma-weekly.ir/qC7NyD