زنان

رمز پیروزی انقلاب

جامعه‌ای که اکثریت آن جامعه دارای تحول درونی شده و آمادگی پذیرش رهبری حق را داشته باشند زمینه انقلاب دینی در آن وجود دارد. که ما با توجه به نقش بی بدیل حضرت امام(ره) که در کسوت روحانیت و یک رهبر دینی و مرجع تقلید، روشنگری افکار مردم را برای پی‌ریزی بنیان انقلاب بر عهده گرفت و همه خطرات و مشکلات در این مسیر را به جان خرید.

سیده فاطمه فخر- فجر به معنی شکافته شدن ظلمت و تاریکی به وسیله نور می‌باشد.

چنانکه در صبح‌گاهان فجر صادق به صورت نوری با شفافیت مانند یک نهر از آب زلال افق مشرق را فرا می‌گیرد و همه جا را روشن می‌نماید، و پایان شب تاریک خبر می‌دهد. فجر یکی از آیات الهی است که خداوند بدان قسم خورده است.

قسم بعدی ولیالٍ عشر هست که شبهای دهگانه است و باز خداوند بدان قسم یاد فرموده برای دو آیه فوق مصادیق مختلفی مطرح شده است.

1- ده شب اول ماه ذیحجه که مناسک حج توسط عده زیادی از مسلمانان انجام می‌پذیرد و فجر آن فجر روز عید قربان می‌باشد.

2- ده شب اول محرم که در آن رویاروئی تمام کفر با تمام ایمان انجام شده و فجر آن فجر روز عاشوراست که دمیدن این نور شهادت پرده از ظلم و بیداد بنی امیه برداشت.

3- ده شب (از 12 بهمن تا 22 بهمن) که از ورود حضرت امام(ره) و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که فجر 22 بهمن فجر این ده شب است.

دمیدن این فجر بودکه تمام معادلات و آرزوهای دشمنان دیرین اسلام و استکبار جهانی را در مورد ایران اسلامی بر هم زد. آنان که با گماردن خاندان پهلوی ومحمدرضای خائن که نوکر بدون چون و چرای ایشان بود به پادشاهی ایران بالاترین بهره‌ها را از منابع و اموال و ثروتهای کشور عزیزمان به رایگان می‌بردند.

انقلابی که ریشه در بعثت پیامبران و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و انقلابهای توحیدی و اسلام ناب محمدی دارد. و دارای پیشینه عقیدتی و اخلاقی بسیار قوی که برخاسته از جهان‌بینی اسلامی و با رهبری روحانیت تحقق یافته است.

- اصولاض جهان‌بینی دینی و به خصوص جهان‌بینی اسلامی انقلابی است. در جهان‌بینی دینی جهان عرصه پیکار حق و باطل معرفی می‌شود و خداوند با ارسال رسل و کتابهای آسمانی و مصلحان خداجو حق را حمایت می‌فرماید و رهبری جوامع را به آنان می‌سپارد. این انسانها هستند که با پیروی از ایشان و با اعتقاد، ایمان و جهاد جامعه خود را از تباهی و گرفتاری به سلطه ظالمان و مفسدان مجات دهند و موجبات تحول درونی برای خود و جامعه خود فراهم سازند.

جامعه‌ای که اکثریت آن جامعه دارای تحول درونی شده و آمادگی پذیرش رهبری حق را داشته باشند زمینه انقلاب دینی در آن وجود دارد. که ما با توجه به نقش بی بدیل حضرت امام(ره) که در کسوت روحانیت و یک رهبر دینی و مرجع تقلید، روشنگری افکار مردم را برای پی‌ریزی بنیان انقلاب بر عهده گرفت و همه خطرات و مشکلات در این مسیر را به جان خرید.

در جامعه‌ای که طاغوت و طاغوتیان جولان می‌دادند و استکبار جهانی سعی بر امحاء آثار دین و عقیده مردم داشت و می‌خواست که از ایران که کشور سکولار بسازدایشان مردم را مخاطب قرار داد و با رویکرد مردمی به مبارزه با استکبارجهانی پرداخت.

چنانکه بعد از قیام پانزده که رژیم ستمشاهی با کشت و کشتار و ایجاد رعب و ترس و وحشت بین مردم توانست موج توفنده خشم مردم را در گلو خفه کند. حضرت امام(ره) فرمودند که یاران من اکنون در گهواره‌ها هستند. و ما شاهد بودیم که همین اتفاق افتاد و حضرت امام(ره) با چنین جوانان و امتی که جان بر کف آمادگی خود را برای حضور در رکاب ایشان و سربازی ایشان اعلام نمودند، قیام فرمودند.

- انقلابها عوامل محرکه مختلفی دارند که ریشه در جامعه دارد.

به عنوان مثال: انقلاب کبیر فرانسه، که در آن زمان مردم فرانسه از نبودن آزادی در حقوق اجتماعی رنج می‌بردند و همین شعار آن انقلاب شد.

- و در انقلاب اکتبر در روسیه که مردم از عدم عدالت اقتصادی رنج می‌بردند. بر همین مبنا انقلاب نمودند و شعارشان جامعه بدون طبقات بود که در آن همه در یک سطح زندگی کنندو در حقیقت شعارشان عدالت‌خواهی بود.

- ولی در ایران اسلامی اگرچه همه مسائل فوق وجود داشت عدم عدالت اجتماعی و فقر اقتصادی که عده زیادی زیر خط فقر زندگی می‌کردند و آزادی بیان نداشتند بطوری که نام از امام بردن و یا گفتن یک جمله سیاسی منجر به دستگیری و زندانی شدن فرد می‌شد. ولی مردم برای این موضوعات و با این مقدمات تنها قیام نکردند. وقتی مردم ما به حرکت درآمدند و قیام نمودند که حضرت امام(ره) که فرمودندکه من برای دین احساس خطر می‌کنم من برای کشور احساس خطر می‌کنم.

بنابر این انقلاب ما و تحرک مردم ما برای حفاظت از اسلام و کشور اسلامی ما بود که همه موارد فوق را در بر دارد.

- یعنی انقلاب ما از نوع انقلاب فرانسه و روسیه نبود بلکه یک انقلاب دینی بوده و از نوع انقلاب صدر اسلام بود و هست. در انقلاب ما همه جنبه‌های لحاظ در انقلابهای دیگر وجود دارد.

رفع تبعیض اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و آزادی بیان و رعایت حقوق حقه مردم به خصوص زنان وجود دارد.

- و ماهم اکنون تا حد بالایی از این مراحل طی کرده‌ایم اگر چه تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

- انقلاب ما بر اساس آموزه‌های اسلامی و رهبریهای حضرت امام(ره) و امت فداکار و مؤمن ومسلمان و ولایتمدار ایشان تحقق یافت.

رمز پیروزی انقلابمان را می‌شود در سه کلمه خلاصه کرد که هم انقلاب را به پیروزی رساند و اگر آنها را حفظ کنیم می‌تواند موجب استمرار و بقای انقلاب گردد. آن سه رمز عبارتند از:

1- کلمه توحید: به معنی واقعی به یگانگی خداوند که خود مانع انحرافات فکری و عقیدنی در طول انقلاب گردیده است.

2- توحید کلمه: اعتقاد که به وحدت بر اساس اصول اسلامی بود که اگر این وحدت وجود نداشت و از همه اقشار حتی کسانی که مخالفتهایی داشتند ولی بر اصول انقلاب پایبند بودند انقلاب پیروز نمی‌شد یا خیلی دیر پیروز می‌شد.

3- رهبری ولی فقیه: شاید مهمترین عامل در این جریان نقش رهبریهای داهیانه حضرت امام(ره) که دنباله رهبری پیامبر اسلام و ائمه اطهار بوده است و هم اکنون رهبریهای مقام معظم رهبری انقلاب و دسیسه‌های دشمن و آفات و فرصتهای موجود آن زمان تاریک و غبارآلود. قدم به قدم و لحظه به لحظه انقلاب را با رهنمودهای خردمندانه پیش بردند و مردم نیز با اعتماد کامل به این رهبر دینی و پذیرش اصل ولایت فقیه با جان و دل انجام وظیفه نمودند.

- در اواخر دوران ستمشاهی که خفقان و فقر و بداخلاقی‌های فرهنگی به اوج خود رسیده بود بعضی از بزرگان و صاحب‌نظران و بعضی از کسانی که هنوز شاه را سایه خدا می‌دانستند می‌گفتند که شاه بماند ولی حکومت نکند.

ولی حضرت امام(ره) این نظریه را رد کردند و فرمودند که شاه باید برود و شرط ورود خودشان به کشور بعد از پایان دوران تبعید را موکول به خروج شاه از کشور کردند.

- در دنیا مکاتب مختلفی ظهور و افول می‌نمایند. رمز پایداری مکاتب انطباق آن با فطرت بشر است. اسلام دین اسمانی و منطبق با فطرت بشر است.

به همین جهت است که مردم ایران در عین خفقان و همه مشکلاتی که برای انقلابیون در مسیر انقلاب توسط نظام ستمشاهی وجود داشت و سیستم ساواک مانند اختاپوسی چنگ بر اعتقادات و احساسات مذهبی و سیاسی مردم انداخته بود، مردم ندای امام را با جان و دل پذیرفتند و هر روز که می‌گذرد آثار پایداری این نظام مبارک بیشتر آشکار می‌گردد، این احساس موفقیت و پیروزی در مورد پیشرفتهای برق‌آسای نظام اسلامی ما در تمام سطوح و پایداری واستمرار این سیر تنها در نظر ما و موافقین انقلاب شکوهمند ما نیست بلکه دشمنان پیروزی انقلاب ما و استمرار آن، با آن همه کارشکنی و رفتار خصمانه که خود اعمال کرده‌اند آن را یک پدیده بسیار مهم قرن بیستم و در حد یک معجزه می‌دانند و تمام همت خود را بر براندازی نظام اسلامی و یا حداقل محدود ساختن آن و جلوگیری از صدور انقلاب ما گمارده‌اند.

- چنانکه شورای استراتژیک دراز مدت آمریکا که سیاستهای دراز مدت آمریکا را تدوین می‌کند مقاله‌ای منتشر کرده که اعلام نموده قرن بیست و یکم، قرن تقابل اسلام و تمدن غرب است.

- و یا اینکه بوش رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است که ما (یعنی دنیای غرب) با ایران وارد یک جنگ صلیبی مجدد شده‌ایم.

- و یا اینکه گفته است که ما با اسلام وارد جنگ ایدئولوژیک شده‌ایم.

این اظهارات بعد از آن است که آمریکا و استکبار جهانی تمام کوشش را برای براندازی نظام اسلامی ما انجام داده است.

- چنانکه هشت سال جنگ گرم را بر ما تحمیل کردند و کشور و نظام نوپای اسلامی را مورد تاخت و تاز قرار دادند و همه مستکبرین از شریق و غرب به عراق اسلحه و تجهیزات رساندند. به امید آنکه مردم خسته می‌شوند و مقاومت مرم ایران می‌شکند و نظام اسلامی سقوط می‌کند در حالی که رهبریهای حضرت امام(ره) و مقاومت جانانه مردم و جوانان سلحشور و پایمردی آحاد ملت حضور زنان در صحنه جنگ و پشت صحنه آنان را پس از هشت سال وادار کرد که با خواری و ذلت منطقه را ترک نمایند و هرگز به جنگ مستقیم با ایران نپردازند.

- پس از آن راههای حملات به کشورهای اسلامی همسایه ما و محاصره اقتصادی که تا کنون ادامه دارد و پشتیبانی از منافقین که هر روز فاجعه‌ای می‌آفریدند و تا کنون ادامه دارد.

- و مهمترین اقدامی که استکبار جهانی برای مبارزه با نظام اسلامی ما در برنامه داشته و تا حدی موفق شده است جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است. که مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای تا به حال در مورد آن هشدارها و راهکارهای زیادی داده‌اند، که آنها با صرف هزینه‌های سنگین و استفاده از وسائل ارتباطی اعم از مکتوب، ساخت و نمایش فیلمهای مبتذل و ارائه به زبان فارسی، و فیلمهای موهن و مبتذل ماهواره‌ای به عقائد و باورهای دینی و اخلاق اسلامی مردم ما به خصوص جوانان می‌پردازند، خطر جنگ نرم به مراتب بالاتر از محاصره اقتصادی و جنگ گرم است.

جنگ نرم باورسوز و باورساز است و مقاومت در برابر آن ایمان محکم و راهکارهای فرهنگی قوی می‌خواهد که مقام معظم رهبری همه مردم ما به خصوص جوانان عزیزمان را به مقابله با این تهاجم فرا می‌خوانند. و ما را به داشتن بصیرت و هوشیاری در مقابل آن سیل مخرب ملزم می‌فرمایند.

جمله‌ای از مقام معظم رهبری(دام عزه) خوانده‌ام که فرموده‌اند «ورود اسلام و پذیرش فرهنگ آسمانی این دین حیات‌بخش در کشور ایران بزرگترین رویداد در تاریخ کهن ملت ماست و بعد از این رویداد مهمترین رویداد در تاریخ چند هزار ساله ایران رویداد ‌شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی است».

این نظام به ایران اعتبار و عظمت خاص بخشیده است و اکنون چشم همه مظلومان و آزادیخواهان و مسلمانان آزاده جهان به کشورما و انقلاب ما دوخته شده و از ما به عنوان الگو در جریانات آزادیخواهی و اسلامی و ایثار و عفاف و حجاب زنان یاد می‌کنند زیرا مشاهده می‌کنند که نظام اسلامی و مردم ایران طی 35 سال با تحمل مشکلات عدیده‌ای که از غرب و استکبار جهانی تحمل نموده‌اند با لطف و عنایت خداوند و رهبریهای مقام معظم رهبری و اعتقاد به اصل ولایت فقیه همه مشکلات را پشت سر گذاشته است.

علاوه بر آن طی دوران انقلاب از نظر رشدعلمی، سیاسی، فرهنگی، نظامی سیر صعودی داشته و پیشرفتهای ایران در صحنه‌های مختلف با حضور همه اقشار جامعه مردان و زنان و جوانان رشدی بسیار چشمگیر است که دشمنان هم به آن اذعان دارند.

یکی از رویکردهای انقلاب و حضرت امام(ره) نگاه ایشان به زنان و نقش سازنده ایشان در خانواده و جامعه اسلامی بوده است. همانطور که اسلام زنان را مورد عنایت قرار داد و پیامبر اسلام(ص) با رفتار و گفتار و احادیث فراوان زنان را از انزوا و گوشه‌گیری بر اثر دیدگاههای کفرآمیز خارج ساخت. انقلاب ما و رفتار حضرت امام(ره) و دیدگاه ایشان به جایگاه زنان، زنان مسلمان ما را که از ابتدای نهضت تا به پیروزی انقلاب اسلامی نقش فعال و تعیین کننده‌ای ایفا نمودند به صحنه آورد و هم اکنون ما شاهد حضور زنان مسلمان و مقید به تعالیم اسلام هستیم که در سطح علوم دانشگاهی و در سپاه و بسیج و مدیریتهای بسیاری حضور و توانایی و قدرت انقلاب و اسلام را به نمایش گذاشته‌اند.

و در عین حال وظیفه حساس حضور در خانواده و نقش مادری و همسری را نیز ایفا می‌نمایند و سفارش اکید مقام معظم رهبری بر حفظ نهاد خانواده و تربیت فرزندان صالح و ارائه جوانان سلحشور و پاکدامن و با حجاب و عفاف اسلایم را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/TVEs6z