شهرستانها

رمز وحدت واقع نگری و از خود گذشتگی است

وظیفه اصلی نماینده تصویب قوانین است که کاری زمانبر و مهم می‌باشد از یک طرف باید بر روی لوایحی که دولت می‌دهد کار و مشورت کرد و از طرف دیگر کاستی‌ها را با ارائه طرح و تبدیل آن به قانون برطرف نمود که تا کنون بالغ بر شصت طرح برای رسیدگی امضاء شده است.
رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی و مسئول سیاسی سابق حزب موتلفه استان گلستان در جمع اعضاء حزب موتلفه اسلامی این استان گفت: وظیفه اصلی نماینده تصویب قوانین است که کاری زمانبر و مهم میباشد از یک طرف باید بر روی لوایحی که دولت میدهد کار و مشورت کرد و از طرف دیگر کاستیها را با ارائه طرح و تبدیل آن به قانون برطرف نمود که تا کنون بالغ بر شصت طرح برای رسیدگی امضاء شده است.

نماینده مردم علی آباد کتول و عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در کنار کار اصلی مجلس از نیازهای مردم منطقه و حوزه انتخابیهاش نیز تا آنجا که توانسته غفلت نکرده، گفت: نیازهای مردم غالباً به مسائل اقتصادی بر میگردد که حل کردن آن بستگی به شرایط کل کشور دارد.

وی افزود: شرایط اقتصادی کشور در حالت تورم و رکود است و تا حل شدن آن به زمان نیازمندیم. البته باید بدانیم که دشمن پس از ناامیدی از کودتای سیاسی و عملیات نظامی، روی به مبارزه اقتصادی آورده است تا خواستههای خودش را بر ما تحمیل کند.

بنابراین با انجام تحریم تنگناهایی به وجود آمده که البته ما باید با تبدیل آنها به فرصت، آسیب پذیری اقتصادی را کم کنیم. یعنی به سمت اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودهاند، حرکت کنیم.

دولت امکانات و اعتبارات گذشته را ندارد بنابراین سرعت رسیدگی به مشکلات اقتصادی با توجه به توان دولت تعریف میشود.

سیدی دبیر حزب موتلفه اسلامی گلستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی و سیاسی یکی از ضروریات جریان اصولگراست.

وی در ادامه افزود: دشمن برای تحقق اهدافش توجه خاصی به دگرگونیهای فرهنگی دارد. برای مثال وحدت یک ضرورت امت اسلامی است و حضرت امام راحل بر روی آن تأکید فراوان داشتند کما اینکه مقام معظم رهبری دارند.

سیدی با اشاره به تلاش دشمن با ایجاد جریان نفوذ و القای مسائل غلط فرهنگی گفت: دشمن در پی آن است وحدت مسلمین تقویت نشود بلکه اختلافها بیشتر گردد که جریان تکفیری و داعش و افراطیون شیعه از این قبیل هستند و این هر دو قبیله آشکار و پنهان از طرف نظام مدیریت کفر رهبری میشود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گلستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان شد: همانگونه که بارها از طرف مقام معظم رهبری هشدار داده شده است، هجوم فرهنگی دارای ابعاد گسترده ایست. در حالی که حتی در سیستم اجرایی کشور هم متأسفانه افرادی وجود دارند که بر اساس معیارهای نظام کفر میاندیشند و به سبک زندگی اسلامی معترضند.

این مدرس دانشگاه تفکیک اتاق کار خواهران توسط شهرداری تهران را یک شیوه مناسب اسلامی دانست و گفت: انجام این کاری عملی است که راندمان کاری را بالا برده و مرزهای اخلاق و فعالیتهای اجتماعی را حفاظت میکند. اما متاسفانه قائم مقام وزارت کار، آن را مخالف کنوانسیونهای جهانی میداند.

البته کدام کنوانسیون؟ حالا معلوم نیست که چرا ایشان معیارها را به قرار دادهایی که مخالف وحی الهی است منوط میکند؟

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: امروز شما شاهد حضور گسترده اصلاح طلبان به اسم اعتدال در بدنه اجرایی کشور هستید. بنابراین حرکتهای سیاسی آینده باید معطوف به وحدت باشد و رمز وحدت واقع نگری و از خود گذشتگی است.

سیدی در پایان درباره وظایف نمایندگان مجلس گفت: قانونگذاری و نظارت وظیفه اصلی نمایندگان است. برخی از مردم از نماینده انتظاراتی دارند که در حوزه وظیفه نمایندگی تعریف نمیشود.

ایجاد اشتغال، کمکهای مالی، ساخت جاده، از وظایف دولت است و بدیهی است که با توجه به کاهش در آمدهای کشور دولت به اندازه توانش میتواند در حد نیازهای مادی موفق باشد.

https://shoma-weekly.ir/G72GPw