زنان

رمز توفیق زنان گیلانی در تربیت و آموزش

امروز زنان در عرصه‌های آموزش و دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای دولتی حضور مؤثری دارند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان گفت: زنان باید از ظرفیتی که انقلاب اسلامی برای حضور آنها ایجاد کرده است، استفاده کنند و افزود: زمینه برای ورود بانوان در مجلس فراهم است و بانوان میتوانند بیشتر از این تعداد نماینده در مجلس داشته باشند.

حسن کربلایی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای انقلاب اسلامی حضور زنان در جامعه اسلامی در عرصههای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی است عنوان کرد: انقلاب اسلامی به زنان این فرصت را داد تا در تمام عرصهها نقش اساسی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش اساسی زنان در تربیت فرزندان و شکلگیری جامعه گفت: زنان با تربیت خود انسانهایی انقلابی مؤمن و در تراز انقلاب میسازند.

دبیرحزب مؤتلفه اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه اگر در زندگی هر مرد موفق نگاه شود، رد پای زنی دیده میشود که یا در نقش مادری یا همسری به ایفای نقش پرداخته است تصریح کرد: انقلاب اسلامی به زنان هویت داد و نگاه دست چندمی به زن با پیروزی انقلاب اسلامی از جامعه رخت بربست و زن جایگاه اصلی خود در جامعه را پیدا کرد.

کربلایی با تأکید بر اینکه شاید هنوز برخی از تفکرات غلط در گوشه و کنار وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: اسلام میگوید تفاوتی بین زنان و مردان نیست و زنان را در جاهایی بالاتر از مردان معرفی میکند.

این فعال سیاسی گیلان با بیان اینکه بانوان استان ما دست کمی از مردان ندارند و در بعضی جاها حضور و اثرگذاری بانوان بیشتر ملموس است گفت: زنان در بخش آموزش و تربیت موفقتر عمل کردهاند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با اشاره به حضور موفق زنان در حوزهها و دانشگاهها تصریح کرد: امروز زنان در عرصههای آموزش و دانشگاهها و سازمانها و نهادهای دولتی حضور مؤثری دارند.

وی با تأکید مشاغل سخت که باعث آزار بانوان میشود و مناسب آنها نیست تصریح کرد: بعضی از کارها به صلاح خانمها نیست؛ زیرا زن ریحانه است.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیتی که انقلاب اسلامی برای حضور زنان ایجاد کرده است؛ به نحو احسن و با تمام ظرفیت بانوان استفاده کنند، افزود: زمینه برای ورود بانوان در مجلس فراهم است و بانوان میتوانند بیشتر از این تعداد نماینده در مجلس داشته باشند.

کربلایی افزود: بانوان باید در مجامع سیاسی و در محافل گوناگون و در تشکلهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور بیشتری داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/7tjHQP