شهرستانها

رعایت اعتدال و انصاف را سرلوحه برنامه هایمان قرار داده ایم

محمد حسین شفیعی ها در گقت و گو با افق آینده در باب ضرورت رعایت اعتدال و انصاف گفت:این دو مقوله بسیار مهم و ضروری اند، چرا که اگر ما دو مولفه اخلاق و تقوا را از هر مسئول جمهوری اسلامی بگیریم، این نظام دیگر تفاوتی با دیگر نظام ها نخواهد داشت.
محمد حسین شفیعی ها در گقت و گو با افق آینده در باب ضرورت رعایت اعتدال و انصاف گفت:این دو مقوله بسیار مهم و ضروری اند، چرا که اگر ما دو مولفه اخلاق و تقوا را از هر مسئول جمهوری اسلامی بگیریم، این نظام دیگر تفاوتی با دیگر نظام ها نخواهد داشت. ما اگر حرف تازه ای برای دنیا داریم، این حرف تازه بر همین محور می چرخد. ما مدعی هستیم سیاست در این دنیا آلوده به اغراض دنیوی است و اما دین اسلام به سیاستی اتکا دارد که همراه با تقوا باشد.
وی به تفکیک ناپذیری سیاست و فرهنگ اسلامی اشاره کرد و افزود : در واقع سیاست ما از فرهنگ ما جدا نیست. اخلاق مداری یعنی رعایت فرهنگ و موازین شرعی، چرا که اگر فرهنگ نباشد، سیاست عمروعاصی و اموی خواهد شد. اما اگر به دنبال سیاست علوی و نبوی هستیم، باید فرهنگ را لحاظ کنیم. سیاست علوی و نبوی، سیاست امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که آمیخته با اخلاق و فرهنگ و تقوا است و لذا همه کسانی که مسلمان هستند و به خصوص اصول گرایند، اگر سیاست شان با فرهنگ هم گام نباشد، یقینا شکست خواهند خورد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی قزوین ادامه داد: انسان در عین حالی که برای خودش مواضع روشنی دارد، نباید هیچ گاه از مسیر اعتدال خارج شود. این اعتدال نیست که مثلا بنده با داشتن نگاه خاص سیاسی، بیایم این نگاه را در جاهای دیگر هم اعمال کنم و برنتابم که یک نگاه و سلیقه دیگر بخواهد در جای دیگر وجود داشته باشد.سیاست همراه با فرهنگ همان نگاه معتدلانه ای است که امیرالمومنین(ع) می فرماید:« مسیری که انسان را به سر منزل مقصود می رساند، اعتدال و میانه رویی است ».
این فعال سیاسی درپایان افزود: وقتی ما در مواضع سیاسی خود می خواهیم کاری انجام دهیم، طبیعی است که باید با همفکران خود گام برداریم. در بحث نظام و کارگزاران نظام، باید بدانیم امانتی به ما داده شده که در مقام کارگزاری نظام، حق نداریم تفاوتی بین افراد عادی و افراد غیر همفکر قائل شویم، که این تفاوت، خروج از مسیر تقوا و اعتدال است.

https://shoma-weekly.ir/vz82Xk