شهرستانها

رعایت اخلاق از ضروریات فعالیت حزبی است

تمام تلاش ما در حزب مؤتلفه اسلامی رعایت اخلاق مداری است و هرچند احزاب هر کدام خط و مشی سیاسی خود را دارند؛ ولی چون در یک مسیر و هدف مشترک قرار دارند باید به تقویت روحیه برادری، وحدت و اخلاق مداری در کشور کمک کنند.
محمد عرب دبیر حزب مؤتلفه اسلامی قم گفت: احزاب باید بیشتر نقش نظارت بر امور کشور را داشته باشند و چون هدف همه احزاب و مسئولان در نهایت کمک به پیشبرد انقلاب اسلامی و سربلندی کشور است باید همراهی لازم را با هم داشته باشند.

عرب خاطرنشان کرد: احزاب باید بیشتر نقش نظارت بر امور کشور را داشته باشند و چون هدف همه احزاب و مسئولان در نهایت کمک به پیشبرد انقلاب اسلامی و سربلندی کشور است باید همراهی لازم را با هم داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در حزب مؤتلفه اسلامی رعایت اخلاق مداری است و هرچند احزاب هر کدام خط و مشی سیاسی خود را دارند؛ ولی چون در یک مسیر و هدف مشترک قرار دارند باید به تقویت روحیه برادری، وحدت و اخلاق مداری در کشور کمک کنند.

وی بیان داشت: احزاب برای مسائل کوچک و پیش پا افتاده همدیگر را تخریب نکنند، تخریب و تضعیف دیگران برخلاف اخلاق اسلامی و حزبی است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهوری برای برگزاری جلسات ماهانه احزاب سیاسی گفت: برگزاری نشستها با حضور همه احزاب لازم است و اگر هر ماه یکبار ادامه پیدا کند، افراد و افکار به هم نزدیکتر خواهد شد.

وی به عنوان نمونه اظهار داشت: درچندین نشست که با حضور همه احزاب سیاسی در قم برگزار شد، افکار مختلف در کنار هم مطرح و این برای کشور، پیشبرد انقلاب اسلامی بسیار مفید است.

عرب خاطرنشان کرد: ما سوابقی که از رئیس جمهوری چه قبل و بعد از انقلاب سراغ داریم اینکه ایشان با مسائل کشور آشنا و روحیه دکتر روحانی نیز اینگونه است که میگوید اگر قهرمان نباشید میتوانید پهلوان باشید.

وی ادامه داد: امید است با همکاری احزاب و گروههای سیاسی، دولت در مسیر رفع مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان گام بردارد.

عرب با اشاره به اینکه درحال حاضر احزاب در کشور نقش غیرفعال دارند، گفت: هر کشور برای پیشبرد مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود نیازمند احزاب قوی میباشد که متأسفانه در ایران این طور نیست.

وی ادامه داد: هر سال زمان انتخابات چند حزب اعلام موجودیت کرده و بعد غیرفعال میشوند؛ در حالی که حزب باید همیشه در صحنه حاضر بوده و با راهنمایی و همکاریهای خود در جهت رفع مشکلات کشور به دولت کمک کند یا مشاوره بدهد.

وی همچنین گفت: حزب مؤتلفه هر چند سابقه طولانی دارد؛ ولی چون حزب آن جایگاه را در کشور ندارد با همه تلاش خود، نمیتواند به وظیفه خود به خوبی عمل کند. عرب ادامه داد: وظیفه احزاب، خوب در کشور جا نیفتاده است؛ در حالی که آنها باید مردم را بیدار و در صحنههای مختلف راهنما و هشداردهنده باشند.

وی افزود:نمایندگان فعالان سیاسی ماهیانه نشستی را برگزار و در آن به بررسی و ارائه راهکار درباره مسائل و معضلات اصلی کشور بپردازند که همگان روی آن اشتراک نظر دارند.

https://shoma-weekly.ir/h7liVp