زنان

رشد و بالندگی زنان در پرتو انقلاب اسلامی

وقتی نگاهی به کارنامه حضور زنان در همایش‌های گوناگون سیاسی ملی، مانند انتخابات می‌اندازیم شاهد مشارکت حداکثری زنان در اقصی نقاط کشور اسلامی‌مان هستیم.
دکتر زهره طیب زاده- با پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه گسترش فعالیت زنان فراهم شد و این امر مرهون عوامل گوناگونی است؛ باتوجه به اینکه جامعه ما به نظام اسلامی و به مقام عظمای ولایت و مسئولان کلان در این سه دهه و اندی اعتماد کامل دارد، باعث شده است تا درواقع، خانوادهها به نظام اعتماد کرده و صحنه اجتماعی را صحنهای امن برای حضور زنان و دختران میدانند؛ بنابراین اجازه به این طیف دادند تا حضور سیاسی و اجتماعی را در جامعه داشته باشند و به همین دلیل ما شاهد حضور بیشتر دختران در مدارس و مؤسسات آموزش عالی هستیم؛ در حقیقت، این مسئله بیانگر این امر است که مردم ما به مسئولین نظام اعتماد دارند و فرزندان خود را به مدرسه میفرستند.

همچنین محیط دانشگاه را محیطی امن میبینند و بنابراین دختران خود را برای اخذ آموزش در مدارج درخشان علمی به دانشگاهها میفرستند. مردم در سطح کلان، محیط کار در کشور را محیط سلامتی میدانند و ما امروز شاهد حضور گسترده زنان در عرصه فعالیتهای اقتصادی در مشاغل گوناگون هستیم.

در مجموع در این سی و شش سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، امکان رشد و بستر پیشرفت برای زنان وجود دارد؛ یعنی آنها هم پای مردان میتوانند در تعیین سرنوشت جامعه از هرجهت مفید واقع شوند.

وقتی نگاهی به کارنامه حضور زنان در همایشهای گوناگون سیاسی ملی، مانند انتخابات میاندازیم شاهد مشارکت حداکثری زنان در اقصی نقاط کشور اسلامیمان هستیم.

همچنین با مرور گذشته شاهد این حقیقت هستیم که در عرصه خطیر جنگ تحمیلی و حماسه هشت ساله دفاع مقدس، حمایت از پشت جبههها و به عبارت بهتر پشتیبانی از رزمندگان و جنگ بر دوش زنان بوده است؛ تا جایی که بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) این حضور را مورد تجلیل خود قرار میدهند. اکنون نیز در محیط علمی و دانشگاهی زنانی را می بینیم که با اتکا و اعتماد به انقلاب بیشترین حضور داشته و در مجامع تحقیقاتی و علمی تأثیرگذار وارد عرصه و میدان میشوند؛ این البته مرهون ایجاد احساس امنیت به واسطه و به برکت انقلاب اسلامی است که موجب میشود، به دلیل وجود سلامت در این محیطها، بر مبنای حقیقت وجود و تواناییهایی که به واسطه انقلاب اسلامی و پرورش در این بستر شکوفا شده، موجب حضور فعال آنها در مجامع گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظایر آن شده و انقلاب اسلامی هویت حقیقی زن را به جامعه نشان داده است و امید میرود که این نقش سازنده زنان در جامعه با اتکا بر محورهایی که مورد توجه مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده است هر روز بیش از گذشته رشد کند تا درآیندهای نه چندان دور به مدد حضور فعال و بصیرتمندانه این زنان خانواده و جامعهای سالم را در ایران اسلامی شاهد باشیم.

*عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی

https://shoma-weekly.ir/lTGVfx