شهرستانها

رسانه ها باید اسباب مقابله با توطئه های بیرونی باشند

«یقینا امر به معروف و نهی از منکر چنانکه پروردگار وعده داده است؛ مثمر ثمر خواهد بود اما بنا بر مثل قدیمی (شیشه با دستمال کثیف، پاک نمی‌شود)؛ یعنی تا خود را پاک نکنیم، قادر به پاک کردن دیگری نیستیم.
محمدحسین شفیعی ها دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین در جمع اصحاب رسانه با بیان مطلب فوق و با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ نقد درونی در افراد به شکل خصوصی و نهادها به شکل جمعی، افزود: «یقینا امر به معروف و نهی از منکر چنانکه پروردگار وعده داده است؛ مثمر ثمر خواهد بود اما بنا بر مثل قدیمی (شیشه با دستمال کثیف، پاک نمیشود)؛ یعنی تا خود را پاک نکنیم، قادر به پاک کردن دیگری نیستیم.

 ارزش ها با صداقت و پاکی شکل میگیرند و در سایه این دو معنا نیز تبلور مییابند و هر اقدامی از روی عداوت و با دروغ و تهمت، نه تنها موجب بالندگی ارزش ها نمیشود بلکه آن ها را از بین می برد.»

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین، مسئولیت رد و بدل شدن حرف ها، دفاعها و حملههای لغوی سبک و بی ارزش در فضای مجازی را بر عهده رسانه های ایجاد کننده این جریان غلط دانست و گفت: «سه رسانهای که سعی در تشویش اذهان عمومی بر مبنای اطلاعات نادرست داشته اند؛ با زدن گل به خودی، کاری از پیش نمی برند.
این
ها بنا بود اسباب مقابله با توطئه های بیرونی باشند نه اینکه زمینه زدن گل به خودی را فراهم کنند.»

وی با اذعان به تلاش نامعقول برخی رسانه ها در راستای تشویش اذهان عمومی، گفت: «در شرایط کنونی نباید جامعه را دچار آلودگی های سیاسی و اخلاقی کنیم زیرا آنقدر مشکل داریم که باید همه نیروها برای حل این مشکلات متمرکز شوند. ایجاد مسائل کذایی جز آسیب رساندن به ثبات و آرامش جامعه، نتیجه دیگری ندارد.»

https://shoma-weekly.ir/q1lU3l