ورزش

راه‌های پیشرفت جودو

در پایان رقابت‌های جایزه بزرگ مسکو جودوکاران کشورمان با تک مدال طلای «جواد محجوب» در مکان پنجم ایستادند.
محمود میران - در پایان رقابت‌های جایزه بزرگ مسکو جودوکاران کشورمان با تک مدال طلای «جواد محجوب» در مکان پنجم ایستادند.
در این دوره از رقابت‌ها محجوب از بین 300 جودوکار از 40 کشور جهان موفق شد، مدال طلا را به دست آورد و این کار بسیار با ارزش و قابل تقدیر است. جودوی ما طی سالیان اخیر دست به یک جوانگرایی زده است و این جوانگرایی زمان می‌برد تا منجر به نتیجه شود.
جودو یک رشته ورزشی است که با شرکت مستمر در اردوهای بین‌المللی و تورنمنت‌های متعدد می‌تواند، موفق عمل کند و علت کسب مدال طلای جواد محجوب در پیکارهای بزرگ مسکو حضور این جودوکار در اردوهای مختلف و مسابقات گوناگون در خارج از کشور است. از لحاظ پشتوانه سازی این رشته ورزشی تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرایط مناسبی دارند و در آینده نزدیک تیم امید جودو هم به مجموعه تیم‌های مذکور خواهد پیوست.
بنابر این پشنهاد می‌شود که فدراسیون جودو می‌بایست برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشد تا طی یک برنامه کاربردی کلیه جودوکاران کشورمان بتوانند با تماس‌های بین‌المللی با کشورهای صاحبنام در رشته جودو مانند ژاپن، روسیه، فرانسه و کره یک ارتقای کیفی را به همراه داشته باشند. برای تحقق چنین ایده‌ای قطعاً اگر حمایت جدی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نباشد، نمی‌توان کاری از پیش برد.



https://shoma-weekly.ir/gx6A7G