ورزش

راه‌های توسعه و رشد دو و میدانی

در حال حاضر مهمترین مشکل در دو و میدانی کمبود مسائل مالی است. البته این امر اختصاص به دو و میدانی تنها ندارد، بلکه اکثر رشته‌های ورزشی ما مشکل مالی دارند، اما علی‌رغم این، ما در دو و میدانی سعی کرده‌ایم، مشکل احسان حدادی را برطرف کنیم. این قهرمان دو و میدانی یک مربی آلمانی به نام «اشمیت» را انتخاب کرده است که در آمریکا به وی آموزش می‌دهد و این امر ماهانه حدود هفت هزار دلار هزینه دارد که فدراسیون تلاش می‌کند این هزینه را تأمین نماید
تیمور غیاثی- مسئولین فدراسیون دو و میدانی تلاش میکنند تا مشکلات احسان حدادی پس از بازگشت به ایران را حل و فصل نمایند چراکه قهرمانان ما آن هم در حد دارندگان مدال المپیک جزو سرمایههای ورزش کشور بهویژه در دو و میدانی بهحساب میآیند و تمامی دوستان در فدراسیون دو و میدانی از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمیورزند. بنده خودم به عنوان مدیر تیمهای ملی در دو و میدانی از طرف فدراسیون مأموریت دارم که کار احسان حدادی را در کمیته ملی المپیک و بقیه بخشهای ورزش دنبال کنم.

در حال حاضر مهمترین مشکل در دو و میدانی کمبود مسائل مالی است. البته این امر اختصاص به دو و میدانی تنها ندارد، بلکه اکثر رشتههای ورزشی ما مشکل مالی دارند، اما علیرغم این، ما در دو و میدانی سعی کردهایم، مشکل احسان حدادی را برطرف کنیم. این قهرمان دو و میدانی یک مربی آلمانی به نام «اشمیت» را انتخاب کرده است که در آمریکا به وی آموزش میدهد و این امر ماهانه حدود هفت هزار دلار هزینه دارد که فدراسیون تلاش میکند این هزینه را تأمین نماید و ما امیدواریم با همکاری مسئولین ورزش مشکلات قهرمانان از جمله احسان حدادی مرتفع شود. عدهای از بنده میپرسند که وضعیت دو و میدانی بعد از المپیک 2012 لندن به چه شکلی است که در پاسخ یادآور میشوم بدنه دو و میدانی به قدری قوی است که در غرب آسیا در بخش آقایان و بانوان قهرمان شد و در دوره قبل، ما در غرب آسیا نایبقهرمان شدیم اما در این دوره به مقام قهرمانی رسیدیم و کسب این جایگاه در غرب آسیا حکایت از بدنه قوی در خانواده دو و میدانی دارد و ما باید به گونهای حرکت کنیم که زمینه رشد در این رشته روز به روز بیشتر شود.

* مدیر تیمهای ملی دو و میدانی

https://shoma-weekly.ir/qs83PQ