شهرستانها

راه مقابله با تحریف امام

برای جلوگیری از تاثیرگذاری اندیشه‌های ناب الهی این فقیه مجاهد اهل بیت، تحریف یکی از ابزارهایی است که دشمن همواره بر آن تاکید داشته است و تلاش می‌کند که بر دامنه تحاریف بیفزاید و امام راحل را یک شخص لیبرال معرفی کند.

سید حسن سیدی- تحریف حقایق یکی از ابزارهای شایع عوامل باطل در طول تاریخ بشریت است. بهطوری که حتی کتابهای آسمانی از این خطر محفوظ نماندهاند. هرچند قرآن کریم از تحریف لفظی مصون است؛ اما همین معجزه الهی از تحریف معنوی و تفاسیر غلط در امان نمانده است.

سنت پیامبر اکرم(ص) در معرض هر دو تحریف قرار گرفته است؛ یعنی کلام پیامبر را تغییر داده یا کلامی جعلی به او نسبت میدهند و اگر چنانچه ظاهر الفاظ سخنان پیامبر را تغییر ندهند، برداشتهای نادرست را که همان تحریف معنوی است القاء میکنند.
اما برای جلوگیری از تحریف قرآن کریم، خداوند متعال می
فرماید: ما خود ذکر (قرآن) را نازل کردیم و خودمان آن را حفظ میکنیم که البته این حفظکردن از طرق مختلف از جانب پروردگار عالم صورت میگیرد.
برای جلوگیری از برداشت
های غلط (تحریف معنوی) خداوند پیامبرش را بهعنوان مفسر کلامش معرفی میکند و بعد از او با معرفی نظام امامت که وظیفه پیامبر را در تفسیر و اجرا وحی الهی به عهده دارند، از تحریف معنوی و لفظی سنت پیامبر جلوگیری مینماید.
اعتقاد به معصومیت ائمه (ع) که در آیه تطهیر به آن اشاره شده است، آنها را به
عنوان معیاری برای شناخت سخنان حق از باطل معرفی میکند.
بنابراین اگر برداشت یا کلامی را امام مغایر با حقیقت وحی و سنت نبوی بداند، ملاک و ضابطه است؛ در غیر این صورت در جریان تحریف معنوی یا لفظی قرار گرفته است.
امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی با تکیه بر آموزه
های اسلامی نهضت خود را آغاز کرده و توانستند با مدد الهی در میان ناباوریهای دشمنان و حتی برخی دوستان انقلاب، نظام اسلامی را که یک خطر جدی برای نظام استکباری است تشکیل دهند، نظامی که بهرغم همه توطئهها و کارشکنیهای خصمانه، روبه جلو در حرکت است و جریان تاریخ را به نفع پابرهنگان رقم میزند. گرچه از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ۲۶ سال میگذرد؛ اما اندیشههای ایشان در روح و خون جوانان ملتهای مسلمان جریان دارد.
برای جلوگیری از تاثیرگذاری اندیشه
های ناب الهی این فقیه مجاهد اهل بیت، تحریف یکی از ابزارهایی است که دشمن همواره بر آن تاکید داشته است و تلاش میکند که بر دامنه تحاریف بیفزاید و امام راحل را یک شخص لیبرال معرفی کند.
برای نمونه یکی از سخنان امام که مورد تحریف و برداشت
های نادرست قرار گرفته است این است که «میزان رأی ملت است.» این کلام یک تفسیر لیبرالی دارد که هرچه مردم بخواهند باید انجام داد ملاک خواست اکثریت است؛ ولی معنای دیگر آن این است که رای ملت در چارچوب اسلام معتبر است. پرسش این است که آیا امام که همه چیزش اسلام و قرآن بود آرای مخالف با اسلام و قرآن را میپذیرفت؟ رفتار و گفتار امام این حقیقت را روشن میکند که همه چیز در چار چوب اسلام قابل قبول است.
اکنون می
توانیم از این روش استفاده کنیم همانگونه که خداوند برای جلوگیری از تفاسیر غلط فرامینش، پیامبر و امام معصوم را ملاک قرار میدهد، برای تفسیر درست کلام امام راحل به ولایت فقیه که امام عادل و تعقیبکننده آرمانهای اسلام است، مراجعه کنیم روشی که فهم درست از سنت امام راحل را به نسل حال و آینده انتقال خواهد داد.

* دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان گلستان

https://shoma-weekly.ir/Lb8RNi