ورزش

راه را برای ادامه کار نوجوانان با مربیان داخلی باز کنید

بزرگی و توانایی شیربچگان فوتبال ایران، معلوم ا ست که با درخشش دروازه‌بان کانادایی از بین نمی‌رود. تساوی مقابل کانادا، حتی اگر با باخت عوض می‌شد هم لذت بخش بود؛ چه رسد که با برد برابر اتریش همه را شوکه کرد. همه آنهایی که بارها برای نوجوانان ایرانی هورا کشیدند و این یعنی انتقال افتخار و سربلندی از آن سوی آبهای خلیج همیشه فارس به داخل میهن اسلامی.
شاهین تهرانی- تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات جام جهانی گل کاشتند و به قول قدیمی ها کاری کردن کارستان. نوجوانان ملی  پوش فوتبال ایران در جام جهانی رده سنی زیر 17 سال ، نمایش قانع کنندهای را ارائه کردند و دل همه فوتبال دوستان را شادمان کردند، به جرات می توان گفت یکی از بهترین تیمهای ملی که در چند دهه گذشته در تمام ردههای سنی داشتهایم همین تیم دوستی مهر است.

این شیرمردان ایرانی با کسب 5 امتیاز از مرحله گروهی توانستند به مرحله یک شانزدهم صعود کنند و بالاتر از کانادا و اتریش  به دیدار نیجریه یکی از مدعیان کسب جام قهرمانی بروند. حال فارغ از نتیجه ای که این تیم مقابل نیجریه کسب می کند، تا همین جای کار هم از ملی پوشان راضی هستیم و قدردان تمام زحمات کادر فنی هستیم.

تساوی در برابر آرژانتین مدعی، بازی تهاجمی و زیبا در مقابل کانادا در کنار پیروزی برابر اتریش نشان میدهد که نوجوانان فوتبال کشورمان به بلوغ ذهنی و فکری رسیدهاند. این بی تردید مهمترین نتیجهای بود که تیم «علی دوستی مهر» سرمربی بی ادعای این تیم گرفت امیدوار ساختن فوتبال دوستان به آیندهای که با حضور همین ستارههای کوچک به وجود میآید، در فضایی که این روزها آکنده از شک و تردید و آلوده به انواع و اقسام تباهی در فوتبال است، شاهکار بزرگی بود که شیرمردان کوچک فوتبال ما به خوبی آن را به انجام رساندند. با وجود این ستارگان میتوانیم امیدوار باشیم در سالهای آینده بازیکنانی خواهیم داشت که بدون استفاده از هیچگونه تقویت غیرقانونی، قادر به متوقف کردن تیمی چون آرژانتین هستند! آیا این دستاورد کوچک است؟  شاگردان علی دوستی مهر که زیر نظر این سرمربی ارزشی، کهنه کار و کاربلد و در کنار اسطورهای نامدار و حرفهای چون «مهدی مهدوی کیا» کارهای تیمی را مرور کردند، در جام جهانی نوجوانان پرچم کشورمان را بلند کردند و در دقایقی حتی شاهد آن بودیم که «تیکی تاکای ایرانی» حریفان را گیج میکرد. حریفانی به بزرگی آرژانتین!

بزرگی و توانایی شیربچگان فوتبال ایران، معلوم ا ست که با درخشش دروازهبان کانادایی از بین نمیرود. تساوی مقابل کانادا، حتی اگر با باخت عوض میشد هم لذت بخش بود؛ چه رسد که با برد برابر اتریش همه را شوکه کرد. همه آنهایی که بارها برای نوجوانان ایرانی هورا کشیدند و این یعنی انتقال افتخار و سربلندی از آن سوی آبهای خلیج همیشه فارس به داخل میهن اسلامی.

نوجوانان ایرانی ثابت کردند که ارزش سرمایهگذاری را دارند. سرمایهگذاری روی آنها، به هیچ وجه به معنای سوخت شدن سرمایهها نیست. آنها در سالهایی نه چندان دور برای هر فصل بازی مبالغ میلیاردی دریافت خواهند کرد. پس چرا فدراسیون فوتبال روی آنها سرمایهگذاری درست و کلانی نکند؟ چرا مهدی مهدوی کیا باید اردوی خارجی این تیم را در آلمان جور کند؟!

وظیفه فدراسیون از این پس در قبال نوجوانان فوتبال ما دشوارتر از گذشته شده است. فدراسیون ما حالا با نوجوانان با استعدادی مواجه است که امتحان خودشان را با نمرهای خوب در دشوارترین شرایط پس دادهاند و حالا باید مراقب هرز رفتن، مورد سوء استفاده قرار گرفتن و به حاشیه کشیده شدن آنها باشد. این وظیفه دشوار اگر به درستی انجام شود در سالهای آینده حداقل دیگر نگران صعود به جام جهانی نخواهیم بود!

https://shoma-weekly.ir/Rq54q8