اقتصاد

راهکارهای کوتاه‌مدت علاج مشکلات ریشه ای اقتصاد نیست

مشکلات اقتصادی ایران ریشه ای است و برای حل و فصل آن نمی‌توان متوسل به راهکارهای کوتاه مدت شد.
نامزد حزب مؤتلفه اسلامی در انتخابات 92 گفت: مشکلات اقتصادی ایران ریشهای است و برای حل و فصل آن نمیتوان متوسل به راهکارهای کوتاه مدت شد.

یحیی آلاسحاق پیرامون رکود اقتصادی و بسته خروج از رکود خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی ایران بسیار ویژه است یعنی در حالت رکود تورمی است به این صورت که ضمن رکود از تورم هم برخوردار است. دولت در حال حاضر تا حدودی تورم را کنترل کرده اما درباره رکود موفق عمل نکرده است.

عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران در ادامه افزود: پیشنهاد تازه دولت برای خروج از رکود تا حدودی موثر خواهد بود و با افزایش نقدینگی و بالا بردن قدرت مانور بانکها برای پرداخت تسهیلات تقاضا را تحریک کرده و امکان پایین آمدن رکود را تا حدودی فراهم میکند اما اینکه این نوع تحریک را درمان قطعی رکود بدانیم انتظار نا بجایی است و حل ریشهای مسئله رکود از طریق این بسته میسر نیست. بسته پیشنهادی حداکثر برای سه چهار ماه و ایام باقیمانده تا پایان سال میتواند تحریکی برای بازار باشد که تا حدودی از حالت رکود خارج شود ضمن اینکه این نکته را هم باید در نظر داشت که این پیشنهاد با ریسک افزایش تورم هم همراه است.

آل اسحاق تصریح کرد: از آنجا که موضوع افزایش نقدینگی در بسته خروج از رکود پیشنهاد شده است باید انتظار افزایش تورم را هم داشت. مشکلات اقتصادی کشور بسیار جدی است و برای رفع آن باید اقدامات جدیتری همچون ترمیم زیرساختها گامی اساسی برای حل همیشگی مشکلات اقتصادی ایران صورت گیرد. وزیر اسبق بازرگانی تاکید کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی که نتیجه تجربه 36ساله انقلاب است یکی از مهمترین برنامههایی است که همه کارشناسان بر آن مهر تایید زده اند و میتواند در صورت عملیاتیشدن بسیاری از گرفتاریهای اقتصاد ایران را مرتفع کند.

https://shoma-weekly.ir/aFIxG1