شهرستانها

رئیس‌جمهور حل مشکل اصفهان را به مردم بسپارد

رئیس‌جمهور انجام کارهای بزرگ در اصفهان را به خود مردم واگذار کند تا از این طریق پول‌های کلانی که به‌دنبال مقاصد سفته‌بازی می‌رود صرف امور ملی و سازنده در کشور شود.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان اصفهان گفت: ولیفقیه در اصل 44 قانون اساسی مجوز خصوصیسازی طرحهای دولتی را صادر کرده و بر این اساس لازم است رئیسجمهور انجام کارهای بزرگ در اصفهان را به خود مردم واگذار کند تا از این طریق پولهای کلانی که بهدنبال مقاصد سفتهبازی میرود صرف امور ملی و سازنده در کشور شود.

محمدجعفر دانش مارنانی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه سفر ریاست جمهوری به اصفهان میتواند سرمنشأ خیرات و برکات زیادی را برای مردم این خطه بهدنبال داشته باشد، اظهار کرد: آب جلگه زایندهرود از دیرباز تأثیر بسیار زیادی بر صنعت، معدن و کشاورزی استان اصفهان و استانهای همجوار با اصفهان داشته و در سطح کلان نیز اقتصاد بخشهای مرکزی ایران را تأمین میکرده است؛ اما خشکی زایندهرود در سالهای گذشته سرآغاز مشکلات زیادی برای استان و کشور بوده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان اصفهان مردمیشدن پروژههای در دست اجرای استان اصفهان را مورد توجه قرارداد و گفت: مردم و سرمایهگذاران اصفهانی آماده تأمین هزینههای پروژههای مربوط به آبرسانی و قطار شهری استان هستند؛ چراکه درآمدهای دولت بهدنبال کاهش قیمت جهانی نفت کاهش یافته و اگر وضعیت تکمیل پروژههای دولتی نیمهتمام اصفهان به همین شیوه ادامه یابد معلوم نیست چه زمانی این طرحها به مرحله بهرهبرداری برسند.

دانش درباره پیشنهاد خود پیرامون تکمیل پروژه قطار شهری اصفهان ادامه داد: خصوصیسازی و واگذاری سهام مترو به مردم از طریق اوراق مشارکت، یکی از راههای مؤثر در تکمیل پروژههای شهری است؛ مسئولان باید به مردم اعتماد کرده و از تواناییهای آنها در پیشبرد امور استفاده کنند؛ زیرا در حال حاضر بودجه شهرداریها نیز پاسخگوی نیاز مطالبات شهروندان و پروژههای نیمهتمام شهری نیست.

وی با اعتقاد به اینکه اصفهان در مواقع لزوم معین کلانشهر تهران است، درباره پروژه نیمهتمام قطار اصفهان به تهران تصریح کرد: این طرح که قرار است مسافران را در کمتر از 100 دقیقه از اصفهان به تهران و بالعکس جابهجا کند هنوز به مرحله بهرهبرداری نرسیده این در حالی است که این خط آهن از منظر استراتژی و سیاسی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

https://shoma-weekly.ir/FWrKLW