شهرستانها

ذخیره‌سازی آب برای استان سمنان حیاتی است

مهدیشهر در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان ما در خصوص آب مشکل چندانی ندارد؛ درحالی که در بعضی از شهرهای ما سخن از خشکسالی است در صورتی که مهدیشهر تا حدودی خوش آب و هوا هم هست و به همین علت مسافران زیادی به آن منطقه سفر می‌کنند اما در عین حال مسئولین آن شهر که گفته‌اند 3 استخر برای ذخیره‌سازی آب کشاورزی احداث کرده‌اند یا در دست احداث دارند باید بگویم این اتفاق اگر به سرانجام برسد خوشحال‌کننده است و باید تقدیر و تشکر کرد.
حسن خرمیان دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سمنان در خصوص کم و کیف فعالیتهای تشکلهای سیاسی در راستای موضوع انتخابات گفت: با جامعه مهندسین و همچنین با جامعه اسلامی فرهنگیان استان نشستی جزئی داشتیم که در آن به نتایج خوبی هم رسیدیم؛ اما در کل فعالیت چشمگیری در زمینه حرکتهای انتخاباتی نبوده است.

وی افزود: در سمنان تشکلی با نام شورای اصولگرایان داریم که متشکل از تقریبا 20 تشکل سیاسی و مذهبی است که در آن با محوریت امام جمعه موقت سمنان و همچنین حزب مؤتلفه اسلامی جلساتی پیرامون موضوعات انتخاباتی و... تشکیل میشود. خرمیان خاطرنشان کرد: به منظور رفع برخی از مشکلات شهرستان شهمیرزاد چندی قبل در یکی از شبهای ماه مبارک رمضان با شورای اجرایی شهمیرزاد و تعدادی از اعضاء و طرفداران حزب جلسهای برگزار کردیم که در آن جلسه به بخشهایی از مشکلات آن شهرستان پرداخته شد البته قرار شد که در آیندهای نزدیک جلسهای و نشستی هم با حضور نماینده این شهرستان داشته باشیم تا بتوانیم گامهای جدیتری برای حل مشکلات این منطقه برداریم. دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان سمنان در خصوص معضل کمبود آب در استان گفت: استان سمنان هم مانند بعضی از شهرستانهای کشورمان با کمبود آب چه شرب و چه برای کشاورزی مواجه است که البته بخشی از این کمبودها به عدم مدیریت صحیح مسئولان مربوطه برمیگردد.خرمیان در پاسخ به اینکه شنیده شده در شهرستان مهدیشهر اقدام به احداث سه استخر برای ذخیرهسازی آب کشاورزی شده است گفت: مهدیشهر در مقایسه با دیگر شهرستانهای استان ما در خصوص آب مشکل چندانی ندارد؛ درحالی که در بعضی از شهرهای ما سخن از خشکسالی است در صورتی که مهدیشهر تا حدودی خوش آب و هوا هم هست و به همین علت مسافران زیادی به آن منطقه سفر میکنند اما در عین حال مسئولین آن شهر که گفتهاند 3 استخر برای ذخیرهسازی آب کشاورزی احداث کردهاند یا در دست احداث دارند باید بگویم این اتفاق اگر به سرانجام برسد خوشحالکننده است و باید تقدیر و تشکر کرد. این فعال سیاسی در خاتمه توجه مسئولان را به دیگر شهرستانهای استان سمنان نیز سوق داد و یادآور شد: ما از مسئولین استان توقع داریم با کمک و مساعدت خودشان موجب احداث از این قبیل استخرها در دیگر شهرها هم که شدیدا درگیر بحران بی آبی هستند، بشوند تا با ذخیرهسازی لازم، تا حدودی مشکلات مردم مرتفع گردد.

https://shoma-weekly.ir/V70MqU