اقتصاد

دیپلماسی سیاسی و اقتصادی کشور باید هماهنگ باشد

دیپلماسی سیاسی و اقتصادی ما باید هماهنگ باشد و اهرم‌های اقتصادی در جهت اهرم‌های سیاسی و بالعکس استفاده شود.
یحیی آلاسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران طی سخنانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است اتاق بازرگانی ایران و آمریکا فعال شود، گفت: نمیدانم؛ فعلا منتظر هستیم تا ببینیم حوادث از چه قرار است.

وی در حاشیه مراسم ختم حبیبالله عسکراولادی به گزارش خبرگزاری تسنیم، در خصوص مذاکرات هستهای نیز اظهار داشت: دیپلماسی سیاسی و اقتصادی ما باید هماهنگ باشد و اهرمهای اقتصادی در جهت اهرمهای سیاسی و بالعکس استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: هم اکنون اولویت دولت یازدهم حل و فصل مسائل سیاسی است و اگر این مسائل سیاسی در چارچوب منافع ملی و حیاتی کشور باشد و در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری نیز قرار گیرد، همانطور که هم اکنون نیز اینگونه است، به نظر میرسد که زیربناهای بالقوهای در حوزه اقتصاد وجود دارد که احتمال وقوع یک تغییر کلی در فضای اقتصادی کشور را ممکن کرده است.

آل اسحاق افزود: مسائل بینالمللی در مسائل اقتصادی نقش دارد. خوشبختانه رویکرد مذاکرات هستهای به گونهای است که حل و فصل مسائل سیاسی را با حل و فصل مسائل اقتصادی با هم جلو میبرند بنابراین اولویتهای اقتصادی در مذاکرات هستهای رعایت میشود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا میتوانیم منتظر گشایش اتاق ایران و آمریکا باشیم، گفت: نمیدانم و ما تابع تصمیمات کلی کشور هستیم.

 

https://shoma-weekly.ir/C6dlw2