شهرستانها

دو سوم سبد رای خراسان رضوی متعلق به اصولگرایان است

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: طولانی شدن فرآیند انتخاب استاندار خراسان رضوی باعث شد چند ماهی که دیگر استان‌ها به دنبال مسائل توسعه خود بودند، استان دچار عقب ماندگی شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: طولانی شدن فرآیند انتخاب استاندار خراسان رضوی باعث شد چند ماهی که دیگر استانها به دنبال مسائل توسعه خود بودند، استان دچار عقب ماندگی شود.

جواد آرین منش افزود: برای پیشرفت کشور نیازمند تحول هستیم و تحول عزم ملی میطلبد و یکی از راهکارهای آن، ایجاد وحدت میان نیروهای موجود در کشور است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب شعار اعتدال گرایی را تأیید کردند، اما تذکر دادند که به نام اعتدال نباید عدهای حذف شوند و نباید از جاده فرهنگ منحرف شویم.

وی خاطرنشان کرد: خطبای جمعه نیز باید انعکاس دهنده این منویات ولی فقیه باشند و تأییدها و ضعفها، هر دو را بیان کنند تا شائبه تخریب به وجود نیاید.

نماینده مردم مشهد در سه دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که کدام یک از ابعاد توسعه اهمیت بیشتری دارد، گفت: بدون تردید توسعه تک بعدی ما را به اهدافمان نمیرساند. نمیشود به اقتصاد توجه کرد، اما از فرهنگ غفلت کرد. نمیشود به سیاست توجه کرد، اما به اقتصاد توجهی نکرد. اینها در هم تنیدهاند. آرین منش ادامه داد: اقتصاد ما متکی بر درآمدهای نفتی است و هنوز درآمدهای غیرنفتی ما ارقام قابل ملاحظهای نیست و اقتصاد تک محصولی نیز آسیب پذیر است. دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی گفت: بخش عمدهای از مشکلات ما به علاوه آن نقیصه نبود حاکمیت اقتصاد مقاومتی، باعث شد ما در برابر تحریمها دچار مشکل شویم و معنای این مفهوم آمیختگی سیاست در اقتصاد و کم توجهی به حوزه فرهنگ است که فاجعه بارتر از همه موارد است. وی درباره ارزیابی خود از عملکرد استاندار خراسان رضوی نیز گفت: طولانی شدن فرآیند انتخاب استاندار خراسان رضوی باعث شد چند ماهی که دیگر استانها به دنبال مسائل توسعه خود بودند، استان دچار
عقب
ماندگی شود. به همین دلیل امسال سهم بودجه استان از بودجه ملی در مقایسه با ۱۰ سال گذشته کمترین مقدار است. آرین منش افزود: با توجه به شاخصهایی همچون جمعیت، وسعت، پراکندگی و محرومیت که معمولاً در برنامه و بودجه مورد توجه قرار میگیرد، باید حدود 5/7تا ۸ درصد سهم بودجه استانی کشور را داشته باشیم. دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ وقت سهم واقعی استان در بودجه کشور لحاظ نشده است، ادامه داد: اما امسال این نسبت در مقایسه با سالهای گذشته کمتر شده است که به نظرم یکی از دلایل آن نبود مدیریت استان و نبود ثبات در مدیریت قبلی و متزلزل شدن مدیریت استان بود که در ‌‌نهایت منتهی به انتخاب رشیدیان شد. آرین منش درباره رشیدیان نیز گفت: رشیدیان را آن قدر که از زمان مدیرکلی اطلاعات وی در خراسان میشناسیم، یک چهره معتدل و شاید بتوان گفت معتدل اصولگرا یا اصولگرای اصلاح طلب است. وی افزود: به نظرم ارزیابی عملکرد و کارنامه استاندار خیلی زود است و باید فرصت داد تا اشراف بیشتری بر استان پیدا کند. او اتکای بیشتر به بخش خصوصی و تعاونیها و فعال کردن بیشتر این دو بخش را جزو راهکارهای برون رفت استان از مشکلات در حوزههای اقتصادی، اشتغال و تورم دانست. دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان همچنین در پاسخ به سوالی، انسجام، وحدت ملی و پرهیز از دعواهای بیمنطق و بیجهت را در شرایط فعلی یک ضرورت انکار ناپذیر برای عبور از این پیچ تاریخی و حل مشکلات کشور دانست و افزود: باید بپذیریم که بالاخره این اختلافات سلیقهای درون اصولگرایی در سالهای گذشته به این جریان لطمه زد. وی یادآور شد: آمارهای انتخابات اخیر ریاست جمهوری در استان خراسان رضوی نشان میدهد که جریان اصلاحات حدود یک سوم آرا را به خود اختصاص داده است. اگر ما مجموع آرایی را که کاندیداهایی همچون دکتر قالیباف داشتند با دیگران جمع بزنیم، مشخص میشود که دو سوم آرای مأخوذه متعلق به اصولگرایان است؛ لذا میتوان به پیروزی در انتخابات مجلس آینده امیدوار بود.

https://shoma-weekly.ir/hmPzY0