ورزش

دو خواسته بسکتبال ایران از مربی آلمانی

او می‌داند تیم ملی بسکتبال ایران پس از بازی‌های آسیایی 2014 «اینچئون» دستخوش تغییرات شد. تیم بزرگ‌سالان ما در بلاتکلیفی به سر می‌برد! نوجوانان ما در غرب آسیا نتیجه نگرفتند. تیم ملی جوانان ایران در مسابقات جهانی بین تیم‌های 13 تا 16 قرار گرفت و به همین دلیل سرمربی جدید تیم ملی وظیفه سنگینی بر عهده دارد.
امید توکلی- بالاخره انتظارات به سر رسید و پس از مدتی بلاتکلیفی «درک بایرمن» به ایران آمد تا هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده بگیرد.

این مربی آلمانی کارنامه قابل دفاعی دارد. بیوگرافی «بایرمن» نشان میدهد که او 6 سال در لیگ بسکتبال آلمان بازی کرده است. به مدت 9 سال در عرصه باشگاهی دیار ژرمنها به مربیگری پرداخته است.

پس از 9 سال فعالیت باشگاهی به مدت چهار سال نیز بهعنوان سرمربی تیم ملی آلمان فعالیت کرد و در ادامه هدایت تیم ملی لهستان را بر عهده گرفت.

این مربی حضور در جام جهانی 2006، 2010 و المپیک 2008 پکن را در کارنامه داشته و توانسته تیم ملی آلمان را به نایب قهرمانی اروپا برساند.

حالا «درک بایرمن» آلمانی در 56 سالگی به ایران آمده تا سرمربیگری تیم ملی کشورمان را عهدهدار شود. بدون تردید این مربی حرفهای وضعیت بسکتبال ایران را به خوبی بررسی کرده و با شناختی کامل این سمت را پذیرفته است.

او میداند تیم ملی بسکتبال ایران پس از بازیهای آسیایی 2014 «اینچئون» دستخوش تغییرات شد. تیم بزرگسالان ما در بلاتکلیفی به سر میبرد! نوجوانان ما در غرب آسیا نتیجه نگرفتند. تیم ملی جوانان ایران در مسابقات جهانی بین تیمهای 13 تا 16 قرار گرفت و به همین دلیل سرمربی جدید تیم ملی وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

«درک بایرمن» آلمانی باید بداند بسکتبال ایران دو خواسته از این مربی دارد:

اول آنکه در مسابقات قهرمانی آسیا که از اول مهر ماه در کشور چین برگزار میشود بتواند از سه قهرمانی گذشته خود در این رقابتها به خوبی دفاع کند.

دوم حضور تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا از این جنبه اهمیت دارد که میتوانیم با قهرمانی در این رقابتها سهمیه المپیک 2016 ریو را کسب کنیم.

قرعهکشی این مسابقات انجام شده و ایران با تیمهای هند، ژاپن و مالزی در یک گروه قرار گرفته است. زمان بسیار کمی تا شروع این رقابتها باقی مانده؛ اما بسکتبال ایران بازیکنان با تجربه، جنگنده و مستعدی دارد که کار سرمربی آلمانی را آسانتر جلوه میدهد.

از سوی دیگر وظیفه ما رسانههاست که از دامنزدن به حواشی بسکتبال خودداری کنیم تا به آرامش این تیم کمک کنیم. تیمی که میتواند به المپیک 2016 ریو راه پیدا کند!

https://shoma-weekly.ir/4txZXR