ورزش

«دوپینگ» بدتر از تبانی در فوتبال

طبق اخبار اعلام شده دو وزنه‌بردار ایرانی اقدام به استفاده از مواد نیروزا کرده و نتیجه آزمایش تست دوپینگ آنان مثبت اعلام شده است!
مهدی یکتا- طبق اخبار اعلام شده دو وزنهبردار ایرانی اقدام به استفاده از مواد نیروزا کرده و نتیجه آزمایش تست دوپینگ آنان مثبت اعلام شده است!

از قرار معلوم و بر اساس اعلام مسئولان فدراسیون جهانی وزنهبرداری 69 نمونه دوپینگ از سراسر دنیا مثبت بوده که متأسفانه 2 نمونه هم مربوط به وزنهبرداران ایرانی بوده است!

گویا این اتفاق در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان به وقوع پیوسته و با این حساب عنوان قهرمانی تیم ملی وزنهبرداری کشورمان نیز پس گرفته خواهدشد! این خبر که از سوی «حسین رضازاده» رئیس فدراسیون وزنهبرداری کشورمان نیز مورد تأیید قرار گرفت، در آستانه هشتادمین دوره مسابقات جهانی وزنهبرداری در لهستان شوک بزرگی به تیم ملی ایران وارد کرده است و میتواند تبعات منفی بسیاری از لحاظ روحی و روانی بر عملکرد ملی پوشان کشورمان داشته باشد!

از آنجایی که «دکتر صالحی امیری» و وزارت وزرش و جوانان دولت یازدهم ابتدای دوران مدیریت خود را طی میکند، توصیه میکنیم مسئولان ورزش به یک نکته ویژه توجه ویژه داشته باشند تا ارزشهای ورزش بیش از این زیر سئوال نرود! در شوک دوپینگ وزنهبرداران بودیم که رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که دو فوتبالیست لیگ برتر و لیگ یکی هم «دوپینگی» شدند! هر دم از این باغ بری میرسد...

نکته مهمتر این که ورزش به لحاظ میزان گسترش و تأثیرگذاری در بین اقشار گوناگون جامعه، از لحاظ جنبههای اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی به یک مسئله ملی تبدیل شده است! همین امروز تمامی دوستداران ورزش در کوچه و خیابان، تاکسی ، اتوبوس و مترو... از تبانیها و زد و بندهای فوتبال حرف میزنند، در حالی که هزینه دوپینگ ورزشکاران وزنهبرداری به مراتب بالاتر و کارشان بدتر از فساد در فوتبال است.

اگر مسئولان ورزش درا ین آغاز کار مبارزه با پدیده شوم دوپینگ در ورزش را در دستور کار خود قرار ندهند، نه تنها آبروی کشورمان در میادین برون مرزی میرود بلکه ورزش نیز از مسیر اصلی خود دور میشود. متأسفانه عدهای قلیل برای حفظ «میز» و «صندلی» خود چنین اتفاقاتی را در گذشته لاپوشانی کردهاند، تا وزنهبرداری ایران به امروز برسد. «میز» و «صندلی»هایی که به گذشتگان وفا نکرد، «دکتر صالحی امیری» هم خوب میداند این پستها مادامالعمر نیست.

https://shoma-weekly.ir/8alrX5