شهرستانها

دولت یازدهم و بایسته های گام نخست

در سایه مشارکت گسترده وحداکثری مردم، حماسه سیاسی محقق گردید و اینک نوبت مسئولان است که برای تحقق جهاد اقتصادی تلاش نمایند. در عرصه جهاد اقتصادی مهم‌ترین کار مقابله با گرانیها و تورم آزاردهنده به خصوص برای طبقات محروم است که امیدواریم دولت آقای دکتر روحانی در سایه تدبیر وبرنامه ریزی در اجرای آن موفق شود.
نصرت الله حیدری- که اولین وضروریترین توقع مردم از دولت جدید مهار گرانی ها و حل مشکلات معیشتی است. البته دکتر روحانی این ضرورت را درک کرده و در مناظره ها بر آن تأکید داشته و بعد از پیروزی نیز کمیته ای به همین منظور تشکیل داده است تا برای اقتصاد بیمار ایران در کوتاه مدت چاره جویی نمایند. قرار است ماحصل جلساتی که از سال گذشته تاکنون در اتاق بازرگانی با حضور افرادی چون نهاوندیان، دکتر آلاسحاق، دانش جعفری، مسعود نیلی، موسی غنینژاد و تعدادی دیگر از اقتصاددانان برگزار شده است، به عنوان برنامه 100 روزه اقتصادی دکتر روحانی به وی ارائه شود. اقتصاددانان حاضر در تیم روحانی معتقدند مهمترین کاری که باید در گام نخست انجام دهند، آرامکردن فضای کشور است زیرا بخشی از گرانیها ریشه روانی دارد.

آنچه دولت جدید در بحث مقابله با گرانیها باید دنبال نماید واز آن غفلت ننماید؛ تحولات خارجی به خصوص بحث تحریمها وفشارهای آمریکا است. لذا ضروری است دولت یک برنامه راهبردی برای این موضوع طراحی نماید.برنامه ای که هم اهداف کوتاه مدت وهم میان مدت وبلند مدت در آن گنجانده شده باشد. بی شک جمهوری اسلامی ایران همواره مورد بغض وکینه دشمنان بوده واین دشمنی را در تحریمهای جدید آمریکا بعد از انتخابات حماسی 24 خرداد میتوان به عینه مشاهده کرد که ادعای آمریکا برای برقراری روابط با ایران دروغی بیش نیست و دولت و ملت ایران به آمریکا بیاعتماد هستند و فریب شانتاژهای تبلیغاتی او را نمیخورند. دشمنی آمریکا با ملت ایران تمامی ندارد وآنها این روزها اقتصاد و معیشت مردم ما را نشانه رفتهاند، لذا ضروری است دولت در گام نخست تأمین اقلام معیشتی مردم و مقابله با گرانیها را در دستور کار خود قرار دهد. بدیهی است برای مقابله با این راهبرد دشمن اتحاد و همدلی مردم وهمراهی با دولت محترم یک ضرورت است. اقدام اساسی دیگری که دولت محترم در این آغازین روزها با معرفی کابینه باید اتخاذ نماید تشکیل تیم اقتصادی متخصص و قدرتمند متناسب با تحولات جدید است که امیدواریم آقای دکتر روحانی رییسجمهور محترم در اجرای آن با همراهی مجلس موفق باشد. در پایان باید گفته شود در سایه مشارکت گسترده وحداکثری مردم، حماسه سیاسی محقق گردید و اینک نوبت مسئولان است که برای تحقق جهاد اقتصادی تلاش نمایند. در عرصه جهاد اقتصادی مهمترین کار مقابله با گرانیها و تورم آزاردهنده به خصوص برای طبقات محروم است که امیدواریم دولت آقای دکتر روحانی در سایه تدبیر وبرنامه ریزی در اجرای آن موفق شود.

*دبیر استان ایلام

 

https://shoma-weekly.ir/0PAJrr