شهرستانها

دولت‌ها رجایی‌گونه عمل کنند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: دولت شهیدان رجایی و باهنر از بهترین الگوهای دولت اسلامی در عصر حاضر است که دولت‌ها باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و رجایی‌گونه عمل کنند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس گفت: دولت شهیدان رجایی و باهنر از بهترین الگوهای دولت اسلامی در عصر حاضر است که دولتها باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و رجاییگونه عمل کنند.

غلامحسین چوبینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهریورماه؛ حاج اسدالله لاجوردی، حاج مهدی عراقیو فرزندش، حجتالاسلام سید علی اندرزگو، رجاییو باهنر، اظهار داشت: این شهدا از بدو نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و مبارزه ایشان برضد رژیم پهلوی به امام(ره) پیوستند و جزء یاران ایشان و نیروهای مبارز و فعال انقلاب بودند.

وی افزود: شهید عراقی بسیار مورد علاقه امام(ره) بود تا جایی که بعد از شهادت وی توسط گروهک فرقان در شهریورماه 58 امام(ره) او را فرزند و برادر خود خطاب کردند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری شهید لاجوردی را از چهرههای منور انقلاب و پیشروان جهاد فیسبیلالله نامیدند و فرمودند این شهید عزیز در تمام دوران مبارزات اسلامی به اخلاص و صبر و مقاومت و روشنبینی شناخته شده بود، تصریح کرد: این شهدای عزیز با دیگر یارانشان با عنوان هیئتهای مؤتلفه اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) برضد رژیم ستمشاهی مبارزه میکردند و الگوهای مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بودند و ازاینرو همانطور که مقام معظم رهبری فرمودهاند نباید گذاشت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به فراموشی سپرده شوند.

چوبینی خاطرنشان کرد: دولت شهیدان رجایی و باهنر از بهترین الگوهای دولت اسلامی در عصر حاضر است که دولتها باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و رجاییگونه عمل کنند.

این فعال سیاسی گفت: بدون شک مردم با بصیرت ما قدردان زحمات شبانهروزی مسئولان خود در استان و همه شهرستانهای تابعه هستند و آنها را در این راه صعبالعبور دعا و یاری می‌‌کنند.

این جانباز شیمیایی ادامه داد: یکی از مسیرهای سختی که دولت طی دو سه سال گذشته با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری طی کرده مسیر برجام بوده که با مذاکرات طولانی و نفسگیر و خستگیناپذیر مسئولان وزارت امور خارجه با گروه 1+5 برای رفع تحریمها همراه بود.

وی گفت: علاوه بر عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود، کنگره این کشور بیش از 70 مصوبه و تحریم جدید علیه ایران وضع کرده و آمریکا حتی کشورهای همپیمان خود را نیز با تهدید اجازه نداده است به تعهدات خود عمل کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس ادامه داد: آیا این بدعهدیهایآمریکا در مسئله برجام و حمایتش از تکفیریها و داعش در منطقه علیه مردم سوریه و عراق و لبنان و پشتیبانی از آل سعود خبیث بر ضد مردم بیگناه یمن و بحرین برای تقویت رژیم غاصب صهیونیستی کافی نیست تا دیگر به وعدههای توخالی آمریکای جنایتکار اعتماد نکنیم.

وی اضافه کرد: چرا به توصیههای امام علی(ع) در باب گفتگو و صلح با دشمن عمل نمیکنیم که فرمودند از دشمن برحذر باش، دوراندیشی را از دست مده، حسن ظن به دشمن را کنار بگذار و پیمان دوپهلو با او مبند.

چوبینی خاطرنشان کرد: به قول یکی از اصحاب رسانه، تجربه برجام به ما میگوید در هیچ مسئلهای نمیتوان به آمریکاییها اعتماد کرد، پس چرا اصرار داریم در مسئله منطقه با آنها گفتگو کنیم.

این جانباز جنگ تحمیلی اظهار داشت: راه حل برونرفت از مشکلات کشور را همانطور که مقام معظم رهبری بارها تذکر دادهاند باید در داخل کشور جستوجو کرد، ازاینرو لازمه کارآمدی دولت در یک سال باقیمانده ارائه و اجرای یک برنامه کوتاه‌‌مدت برای خروج از وضعیت فعلی آن هم از طریق اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان داشت: دولت باید نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی، بیش از این عنایت داشته باشد وگرنه موضوع مهار تورم و گرانی و کنترل رکود که دولت وعده آن را داده بعید است در موعد مقرر محقق شود.

چوبینی تصریح کرد: از دولت انتظار میرود که در تمام زمینهها شفاف عمل کند و به مطالبات مقام معظم رهبری و مردم انقلابی و وفادار به نظام اسلامی در مورد حقوقهای غیرمتعارف، مبارزه با قاچاق کالا و قراردادهای نفتی و مصرف تولید داخلی نظارت بیشتری داشته باشد و گزارش عملکرد خود را در مورد رسیدگی به تخلفات انجامگرفته بهموقع به مردم ارائه دهد.

وی با بیان اینکه سایر قوا و نهادها نیز باید دولت را بیشازپیش در حل مشکلات کشور یاری کنند، گفت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری دولتمردان زودهنگام وارد بحث انتخابات نشوند و هموغم خود را مصروف حل مسائل کشور کنند.

https://shoma-weekly.ir/cH8JiX