اقتصاد

دولت مسائل اقتصادی را به مسائل بین‌المللی ربط داده است

عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه فقط ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مسائل بین‌المللی است، گفت: سنگین‌ کردن و وزن دادن به مشکلات 30 درصدی، خارج از احتیاط است.
 یحیی آل اسحاق عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در مسجد امام صادق(ع) تهران حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد اقتصادی دولت اظهار داشت: دولت در تحویل کالاهای اساسی توانسته دغدغه‌ها را رفع کند و همچنین نوسانات این کالاها را نگه دارد.

وی اضافه کرد: برخی موارد در حوزه نظام بانکی عملیاتی نشده اما جهت‌گیری‌ها خوب بوده است، یکی دیگر از نقاط مثبت دولت توجه به بخش خصوصی است.

آل اسحاق با بیان اینکه دولت مسائل اقتصادی را به مسائل بین‌المللی ربط داده است، گفت: فقط 30 درصد مشکلات به مسائل بین‌المللی مربوط است در حالی که 70 درصد مشکلات کشور، داخلی است. بنابراین سنگین‌ کردن و وزن دادن به مشکلات 30 درصدی، خارج از احتیاط است.

وی به دولت توصیه کرد که به نظام بانکی توجه بیشتری داشته باشد چرا که بانک مرکزی نخ تسبیح نظام بانکی است و باید هدایت و حمایت شود.

عضو حزب موتلفه اسلامی در خصوص نرخ ارز در بودجه سال 1393 نیز گفت: نرخ ارز مبادلاتی بالا رفته است و اگر این بالا رفتن در جهت تک نرخی کردن ارز پایین‌تر از 3 هزار تومان باشد، قدم مثبتی است چرا که آقای سیف (مدیرکل بانک مرکزی) نیز گفته است در نیمه دوم سال 93، ارز تک‌نرخی خواهد شد.

آل اسحاق در پایان گفت: مجموعه سیاست‌ها و بخشنامه‌های دولت، مثبت است.

https://shoma-weekly.ir/AdK7bY