اقتصاد

دولت سرمایه‌های خاموش را جذب تولید کند

عسکراولادی با اشاره به اینکه باید به سرمایه‌های خاموش در منازل هم توجه به خرج داد، گفت: پس‌انداز حجم قابل‌توجهی از منابع مالی در خانه‌ها می‌تواند در آینده سرمایه‌گذاری در کشور مهم باشد و باید دولت با ارائه برنامه‌های پُرسود نظیر انتشار اوراق مشارکت مردم را منتفع کند تا این حجم پس‌انداز به خارج از منازل بیاید.
پسانداز حجم قابلتوجهی از منابع مالی در خانهها میتواند در آینده سرمایهگذاری در کشور مهم باشد و باید دولت با ارائه برنامههای پُرسود نظیر انتشار اوراق مشارکت مردم را منتفع کند تا این حجم پسانداز به خارج از منازل بیاید

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: زمانی سرمایهگذار خارجی برای سرمایهگذاری میل و اشتیاق خود به آن بازار را نشان میدهد که شاهد بازاری سودده و امن باشد اما اگر محیط کسبوکار را فراهم نبیند، هیچگاه ریسک ورود به یک بازار را به جان نمیخرد.

اسدالله عسکراولادی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه باید دولت استراتژی مناسبی را برای استفاده از منابع مادی رسوب شده در خانهها ارائه کند، به خبرنگار خبرگزاری «موج» گفت: تمرکز بر سرمایهگذاری در راستای رونق تولید یکی از مهمترین اولویتهایی است که دولت باید در شرایط بحران رکودی به آن اهتمام بخشد و این قضیه را جدی تلقی کند.

عسکراولادی افزود: با توجه به ورود کشورهای سرمایهگذار به ایران، دولت هم باید با نشان دادن محیط کسبوکار آسان به خارجیها، راه ورود این شرکتها را به کشور هموار کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، نباید در باد این بخوابیم که خارجیها حتما برای سرمایهگذاری میآیند؛ زیرا ممکن است عدهای از آنها تنها تماشاچی باشند و شرایط آنها با محیط کسبوکار ما همخوانی نداشته باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: تمامی شرکت یا کشورهایی که بهعنوان سرمایهگذار برای مطالعه بازارمان به ایران سفر میکند تنها به فکر بازی برد-برد و سود هستند و نباید لحظهای در این تفکر باشیم که سرمایهگذاران خارجی برای رشد یا بهبود اقتصاد ایران، وارد گود سرمایهگذاری با ما میشوند.

عسکراولادی با اشاره به اینکه باید به سرمایههای خاموش در منازل هم توجه به خرج داد، گفت: پسانداز حجم قابلتوجهی از منابع مالی در خانهها میتواند در آینده سرمایهگذاری در کشور مهم باشد و باید دولت با ارائه برنامههای پُرسود نظیر انتشار اوراق مشارکت مردم را منتفع کند تا این حجم پسانداز به خارج از منازل بیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه زیادی در داخل کشور داریم و دولت باید ریالها و ارزهایی را که در خانههاست، با مدیریت صحیح بیرون کشیده و آن را به سمت کار و ایجاد اشتغال ببرد، چون این پساندازها باید به سمت سرمایهگذاری برود و دولت باید پساندازهای مردم را جمع و برای سرمایهگذاری در صنایع متوسط و کوچک که اشتغالزاست، استفاده کند.

https://shoma-weekly.ir/mUKdMJ