شهرستانها

دولت دیپلماسی لبخند را به داخل نیز تسری دهد

محمود الفت گفت: از دولتمردان صبوری می‌خواهیم و درخواست داریم دیپلماسی لبخند را در داخل کشور نیز اجرا کنند.‌
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان، در مراسم افتتاح دفتر جامعه اسلامی فرهنگیان استان و همچنین ضمن تبریک سالروز آزادی اسرا و بازگشت آنها به میهن اسلامی گفت: با توجه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری خطاب به ملت و دولت، تکصدایی که خواسته برخی از دولتمردان است با همدلی همخوانی ندارد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان همدان در این جلسه با بیان اینکه احزاب و جریانات سیاسی در کشور موجب نشاط اجتماعی خواهد شد، گفت: هدف از تشکیل احزاب و تشکلها باید تقویت جمهوریت نظام، کمک به تحزبگرایی و نهادینهکردن آن در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راههای بقا و صلابت احزاب، شناسنامهداربودن آنهاست گفت: در دولت جدید شرایط خوبی برای اعطای مجوز به احزاب وجود دارد که با شناسنامهدارشدن آنها شرایط فعالیت بهتر از قبل خواهد بود.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: جبهه پیروان خط امام و رهبری متشکل از ۱۸ گروه است؛ ولی این جبهه در گذشته در استان همدان ۹ گروه بود که اکنون به ۱۲ گروه افزایش پیدا کرده و این در حالی است که بعضی از آنها مجوز استانی دارند و برخی در حال گرفتن مجوز استانی هستند.

وی افزود: ظرفیت بالقوه جبهه پیروان خط امام در رابطه با حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری و حاکمیت ارزشها محقق میشود.

دبیر حزب مؤتلفه استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را بهنام همدلی و همزبانی نامگذاری کردهاند، ادامه داد: از دولت برآمده از رای ملت و تنفیذ رهبری حمایت میکنیم و از هیچ کوششی در برابر موفقیت دولت کوتاهی نخواهیم کرد.

الفت با بیان اینکه انتقاد از دولت را هم بهعنوان اصلاح امور مدنظر داریم و به این معنی است که کمک حال دولت باشیم، عنوان کرد: با کسی عقد اخوت نبستهایم و به کسی هم چک سفید ندادهایم و آنچه وظیفه قانونی حکم کند، عمل میکنیم. بنابراین خطمشی احزاب حمایت از دولت در کنار نقد منصفانه است و باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم از دولتمردان صبوری میخواهند، خاطرنشان کرد: ما از دولت میخواهیم دیپلماسی خنده را در داخل کشور نیز اجرا کنند؛ زیرا تکصدایی با همدلی همخوانی ندارد و به جای جواب منتقدان، دهان بستن را به صلاح نمیدانیم؛ زیرا تبعیت از رهبری باید در عمل محقق شود.

https://shoma-weekly.ir/XpRUWr