شهرستانها

دولت دوازدهم توسعه بنادر و شیلات را در اولویت قرار دهد

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: اگر مسئولین استان بخواهند به تولیدات و توسعه اقتصادی استان اهتمام ورزند باید به توسعه بنادر و همچنین شیلات در دولت دوازدهم بیش از گذشته توجه و در اولویت قرار گیرد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: اگر مسئولین استان بخواهند به تولیدات و توسعه اقتصادی استان اهتمام ورزند باید به توسعه بنادر و همچنین شیلات در دولت دوازدهم بیش از گذشته توجه و در اولویت قرار گیرد.

عبدالله فاتحی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر همچون دیگر نقاط کشور با معضل بیکاری دست و پنجه نرم میکند. اگر بخواهیم یکی از مطالبات را در اولویت قرار دهیم بدون شک رفع معضل بیکاری و مسئله اشتغال است. امیدواریم که در این راستا چاره اندیشی شود.

وی همچنین به کمبود آب در استان پرداخت و افزود: یکی دیگر از معضلاتی که بوشهر با آن دست به گریبان است بحث کم آبی است.

دبیر حزب موتلفه استان به منابع درآمدزای استان اشاره کرد و گفت: اگر مسئولین استان بخواهند به تولیدات و توسعه اقتصادی استان اهتمام ورزند باید به توسعه بنادر و همچنین شیلات در دولت دوازدهم بیش از گذشته توجه و در اولویت قرار گیرد.

فاتحی خاطرنشان کرد: استان بوشهر همجوار خلیج فارس است اما درعین حال با مشکل بیآبی دست و پنجه نرم میکند و متاسفانه نمیتوان آنگونه که شایسته است از آبهای رودخانههای که به خلیج فارس میریزند بهره برد چراکه استان همجوار ما یعنی استان خوزستان نیز با معضل بیآبی روبهرو است و بهنظر میرسد تنها راه حل این مشکل تاسیس آب شیرینکن است لذا امیدواریم در دولت دوازدهم به طور اساسی بر مشکل بی آبی فائق آییم.

وی ادامه داد: استان بوشهر نه تنها در تهیه آب شرب با مشکل مواجه است بلکه در زمینه کشاورزی نیز با کمبود آب روبهرو است و این یعنی خطر نیاز کشور به واردات از دیگر کشورها.

فاتحی در پاسخ به این سوال که چرا در استانها هر اتفاقی درحوزههای مختلف چه اقتصادی و چه اجتماعی، به سیاستگره میخورد، اظهار کرد: دولت آقای روحانی که به قولی وامدار اصلاحطلبان است اما خط و مشی آن نه تنها در شوراها بلکه در حوزههای دیگر نیز تشخیص داده است که نباید سیاسی کاری کند. بهنظر من پررنگ کردن مسائل سیاسی و اینکه به همه چیز سیاسی نگاه کنیم صحیح نیست ما باید در مسائل شهری فارغ از سیاست بازیها در راستای توسعه و آبادی شهر و استان گام برداریم.

وی اضافه کرد: برخی از فعالان سیاسی نشان دادهاند در مسائل شهری جناحی فکر نمیکنند اما برخی تمایل دارند بیشتر روی مسائل سیاسی تکیه کنند و دامن بزنند که به صلاح استان نیست.

https://shoma-weekly.ir/PcwFzj