اقتصاد

دولت بپذیرد برای تحقق شعارهایش نیاز به تحول دارد

تولید نیاز به سرمایه‌گذاری و امنیت مالی دارد. این در شرایطی است که بانک‌ها در شرایط نامناسبی قرار دارند. این دو، دغدغه اقتصادی کشور ما است. دولت باید در این زمینه دقت کند. راهکارهای اقتصادی دولت به خوبی پیش نمی رود و مشکلات حل نشده است، اگر معضلات اقتصادی حل شود، خود به خود بسیاری از مشکلات ما بر طرف می شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص مطالبات جامعه اظهار داشت: در همه اقشار جامعه نگرانی وجود دارد و اصلاح طلب و اصولگرا ندارد، باید در عمل نگرانی ها برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سیاسی خبرگزاری تهران پرس در ارتباط با نگرانی‌ها در اقشار جامعه اظهار داشت: در همه اقشار جامعه نگرانی وجود دارد و اصلاح طلب و اصولگرا ندارد، باید در عمل نگرانی ها برطرف شود. دولت باید تغییر ساختاری در عملکردش بدهد و با شعار نگرانی ها برطرف نمی شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص نارضایتی های مردم خاطر نشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم در پایگاه اجتماعی هر دو جناح اصلی کشور نارضایتی وجود دارد اما این نواصولگرایی که می گویند من نمی دانم چیست. باید مصداق آن را تعریف کنند. اصولگرایی یک جریان سیاسی است اما نواصولگرایی چیست؟ باید بیایند آن را تفسیر کنند، اکنون نو اصولگرایی تنها در حد شعار است و هیچ تعریف مشخصی ندارد.

وی پیرامون کارهایی که باید انجام شود تصریح کرد: اکنون نیاز به کارهای عملیاتی برای رفع مشکلات است تا نارضایتی های جامعه کاهش یابد. ما در حال حاضر دو مشکل داریم؛ مشکل بزرگ ما، اشتغال است. بزرگ‌ترین دغدغه دولت شغل و بیکاری باید باشد. دومین دغدغه این است که واحدهای تولیدی به خاطر فشار دستگاه‌های دولتی، مالیات‌های و بیمه‌های اجتماعی رنج می‌برند.

وی در مورد رونق تولید تاکید کرد: تولید نیاز به سرمایه‌گذاری و امنیت مالی دارد. این در شرایطی است که بانک‌ها در شرایط نامناسبی قرار دارند. این دو، دغدغه اقتصادی کشور ما است. دولت باید در این زمینه دقت کند. راهکارهای اقتصادی دولت به خوبی پیش نمی رود و مشکلات حل نشده است، اگر معضلات اقتصادی حل شود، خود به خود بسیاری از مشکلات ما بر طرف می شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در پایان افزود: متاسفانه شعارها در عمل اجرا نمی شود و برای اجرایی شدن آنها دولت باید در کابینه خود تغییرات انجام دهد. باید مردم مصداق تحقق شعارها را در کارهای عملیاتی ببینند. دولت باید بپذیرد نیاز به تحول دارد.


https://shoma-weekly.ir/JbEvlm