شهرستانها

دولت به قول‌های خود در سفر به استان عمل نکرده است

حسن خرمیان گفت:مصوبات دولت در سفر به این استان در قالب کاروان تدبیر و امید تنها جنبه مکتوب دارد و این مصوبات در حد حرف باقی مانده است.
حسن خرمیان گفت:مصوبات دولت در سفر به این استان در قالب کاروان تدبیر و امید تنها جنبه مکتوب دارد و این مصوبات در حد حرف باقی مانده است.

حسن خرمیان در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» گفت: دولت به قولهای خود در سفر به استان سمنان عمل نکرده است و مصوبات دولت در سفر به این استان در قالب کاروان تدبیر و امید تنها جنبه مکتوب دارد و این مصوبات در حد حرف باقی مانده است.

وی افزود: متأسفانه هنوز برخی از زیرساختها در استان سمنان بهطور کامل شکل نگرفته است و شماری از پروژههای ملی یا رها شده یا اینکه از پیشرفت فیزیکی کمی برخوردار است. درحالی که تقویت زیرساختها در استان سمنان نیاز به حمایت جدی و ویژه دولت دارد، متأسفانه این حمایتها تاکنون کمرنگ بوده است.

خرمیان همچنین اضافه کرد: بخشی از این پروژهها، ساختاری ملی دارند و در مصوبات سفر رئیسجمهوری به استان سمنان مطرح بوده اند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سمنان فقر آب در استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان سمنان باکمبود آب مواجه است و مشکلات عدیده ای در این خصوص حادث شده و می شود، مصوباتی نظیر مهار آبها و همچنین سدسازی مطرح بود که هنوز عملیاتی نشده است. وی افزود: رئیسجمهوری در بحث انتقال آب دریای خزر، در سفر به سمنان قولی داده بودند که آن هم تاکنون عملیاتی نشده است. خرمیان به تعطیلی واحدهای صنعتی در سمنان پرداخت و یادآور شد: با توجه به اینکه اغلب واحدهای صنعتی در سمنان تعطیل یا نیمه فعال هستند، مصوباتی هم در حوزه صنعت در سفر دولت به سمنان داشتند که متأسفانه در این بخش هم اقداماتی امیدوار کننده و درخور دیده نمیشود. وی همچنین به حوزه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث اجرایی شدن مصوبات سفر رئیسجمهوری به سمنان در حوزه گردشگری نیز اتفاقاتی که شایسته استان باشد نیفتاده است. دبیر حزب مؤتلفه استان به برخی دیگر از وعده های بلا اقدام دولت و مسئولین استان سمنان اشاره و یادآور شد: تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح ها از طریق بخش خصوصی - آغازعملیات اجرایی توسعه شرکت مس کابات عباس آباد در شهرستان میامی -کارخانه بسته بندی مواد غذایی سمنان و کارخانه تولید - احداث منطقه ویژه اقتصادی سمنان - گشایش استادیوم 15 هزار نفری ولایت شهرستان سمنان در حوزه ورزش و نیز آغاز احداث نیروگاه خورشیدی دامغان ازجمله موضوعاتی است که متأسفانه از طرف دولت و مسئولین استان اقدامی صورت نگرفته است.

https://shoma-weekly.ir/afNjjY