شهرستانها

دولت برخلاف شعارهای انتخاباتی خود حرکت کرد

استقبال از منتقدان یکی از شعارهای تبلیغاتی رئیس دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود ولی رویه‌ای خلاف شعارهای خود را انتخاب کرده‌اند.
استقبال از منتقدان یکی از شعارهای تبلیغاتی رئیس دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود ولی رویهای خلاف شعارهای خود را انتخاب کردهاند.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، یحیی عماری گفت: رئیس دولت یازدهم همچنین دولتمردان باید از امید بستن به کدخدا دستبردارند و به توانمندیهای کشور و ملتمان تکیه کنند، چراکه تجربه برجام برای غیرقابلاعتماد بودن آمریکا کافی است.

وی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان به اشتباهات خود در ارتباط با توافق هستهای یعنی برجام اعتراف کرده است بهطوریکه چنین عنوان میشود که ضمن دست برداشتن از استراتژی خودشان، قولهایی را به آمریکا دادهاند ولی در مقابل کنگره تحریمها را بهطور مجدد تمدید کرد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان غربی بر لزوم برگشتن به رهنمودها و ارشادهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: ایشان بارها و بارها تذکرهای لازم را مطرح کردند همچنین فرمودند دشمن عهدشکن و قدار است، ولی به توصیههای ایشان توجه چندانی نشده است.

وی بابیان اینکه صحبتهای انجامگرفته توسط وزیر امور خارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون برجام به بیرون و جامعه درز کرده است، ادامه داد: رادیو و تلویزیون این مسائل را انعکاس نداده است ولی مطبوعات بهصورت گسترده آن را بازتاب دادهاند.

عماری با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم در جامعه اعم از دانشجویان، فرهنگیان، اصناف و ... اتفاقات کلان را دنبال میکنند، اضافه کرد: همچنین مردم ما اتفاقات رخداده در زمینههای مختلف، نحوه تعامل و برخورد مستکبران را شاهد هستند، پس اینگونه رصد کردنها بهطورقطع اثر خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میگذارد.

این فعال سیاسی برگشتن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیاده کردن منویات و سیاستهای ابلاغی ایشان در زمینههای مختلف بهویژه سیاست خارجی را خواستار شد و گفت: مردم تکلیف خود را در این زمینه میدانند و مطلع هستند که با عنایت به رهنمودهای رهبری میتوانند به قلههای رفیع افتخار برسند، پس آنچه اهمیت دارد این است که دولتمردان از چرخیدن گرد کدخدا دستبردارند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان غربی ضمن ابراز تأسف از اینکه دولت اجازه انتقاد درباره موضوعهای مختلف را نمیدهد، یادآوری کرد: حتی شاهد هستیم راه برای انتقاد منصفانه همبسته شده است حالآنکه چنین روشی بههیچعنوان درست نبوده و زیبنده کشور و حکومت ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی این موضوع را مطرح کردند که در مذاکرات هستهای باید منتقدان و کارشناسان صحبت کرده و نظراتشان را بیان کنند همچنین در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران روشنگری مورد انتظار هم صورت بگیرد ولی این رویه دنبال نشد.

عماری بابیان اینکه مقامات با تخریب و تمسخر جواب منتقدان همچنین کارشناسان را میدهند، اظهار داشت: حالآنکه استقبال از منتقدان یکی از شعارهای تبلیغاتی رئیس دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود ولی رویهای برخلاف شعارهای خود را انتخاب کردهاند.

این مسئول بابیان اینکه در آستانه آغاز فعالیتهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری قرارگرفتهایم، افزود: باید در این برهه زمانی دولت برای ارائه عملکرد به اقشار مختلف مردم گام بردارد تا ملت ایران از روی اقدامات انجامگرفته و وعدههای دادهشده آحاد جامعه تصمیمهای مقتضی را اتخاذ کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه ایامالله دهه مبارک فجر را پشت سر گذاشتهایم، گفت: در این روز باشکوه حضور حداکثری آحاد مردم برای اعلام حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعلام انزجار نسبت به ایادی استکبار جهانی را شاهد بودیم.

وی مناسبتهای ملی، میهنی و مذهبی را یک فرصت مناسب برای همافزایی در ایران اسلامی دانست.

https://shoma-weekly.ir/bS1fuY