اقتصاد

دولت برای مقابله با آمریکا به اقتصاد مقاومتی توجه نمی کند

نایب رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دیپلماسی عمومی و روشنگری افکار جهانی ابزاری کارآمد در جهت مقابله با اقدامات ضدایرانی آمریکاست.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا درباره راه‌های مقابله با اقدامات ضدایرانی آمریکا اظهار کرد: آمریکا عمدتاً جنگ نرم را برابر ایران اتخاذ کرده و ما نیز باید در این شرایط از ابزارهای سایبری برای مقابله با جنگ نرم آمریکا استفاده کنیم که در این خصوص لشکر سایبری مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت مجامع بین‌المللی برای محکوم کردن آمریکا و کاستن از آثار فشارهای سیاسی و اقتصادی این کشور به‌نحو احسن استفاده کنیم که دیپلماسی عمومی و روشنگری افکار جهانی در این چارچوب قابل تعریف است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در جنگ روانی و فرهنگی باید صداوسیما را تقویت کرد، تصریح کرد: تقویت صداوسیما، کنترل فضای مجازی و برنامه‌ریزی در این جهت ابزارهایی هستند که می‌توان در برابر جنگ روانی و نرم آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد.

ترقی با اشاره به تشدید فشارهای اقتصادی آمریکا و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم و باید این نظریه را در روابط تجاری با همسایگان مدنظر داشت.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت در این شرایط به ابزارهای مقابله با اقدامات آمریکا مانند ابزارهای جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی خیلی توجه نمی‌کند در صورتی‌که در این مقطع زمانی باید این ابزارها را مورد بررسی قرار داد و مدنظر داشت.

https://shoma-weekly.ir/ITUw6l