شهرستانها

دولت انگیزه ای برای مهار ولنگاری فضای مجازی ندارد

یزدی خواه با اشاره به افزایش سایت های قمار بازی و فساد و فحشا و سوء استفاده های مالی و کلاه برداری و آموزش ساخت مواد مخدر و مشروبات الکی و حتی فعالیت آزادانه اراذل و اوباش و آموزش های تروریستی و گسترش فضای غیر اخلاقی و انحرافات جوانان را از موارد رها شدگی فضای مجازی دانست که متاسفانه دولت و وزارت ارتباطات هیچ انگیزه و تلاشی برای مهار آن ندارند.
جلسه شورای عالی بانوان حزب موتلفه اسلامی با حضور دکتر یزدی خواه نماینده حزب موتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی در دفتر خواهران حزب موتلفه اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

دکتر یزدی خواه که با دعوت مدیریت بانوان حزب موتلفه اسلامی در این شورا حاضر شده بود ضمن تشریح برنامه های نمایندگان مجلس برای پیگیری مطالبات مردمی گفت: همت همه نمایندگان برای بررسی مشکلات و یافتن راه حل های فوری برای برون رفت از آنهاست که در همه کمیسیونها در حال پیگیری است.

دولت فاقد انگیزه

دکتر یزدی خواه دولت را فاقد کمترین انگیزه و اراده برای حل مشکلات و ممانعت از به وجود آمدن آنها دانست و گفت:غالبا با یک تصمیم ساده و اتخاذ سیاست درست میتوان از بروز بسیاری از مشکلات گسترده جلوگیری کرد و به مردم خدمت کرد اما متاسفانه در این دولت نه تدبیری وجود دارد و نه امیدی به اصلاح آن.

یزدی خواه با تشریح پیچیدگی های مفاسد و شبکه های نفوذ و باندهای دلالی و..گفت: این افراد و شبکه ها آنچنان پیچیده عمل می کنند که کشف همه بازوهای آنها بسیار مشکل است.

وی با اشاره به ماجرای تلخ دفن جوجه های یکروزه گفت :انحصار واردات دانه مرغ در کشور در انحصار چند نفر است .این افراد سودجو قبلا نیز اقدام به دفن جوجه کرده بودند اما اینبار طبق سناریویی از پیش طراحی شده به قصد گرفتن مجوز برای واردات بیشتر دانه مرغ و دریافت ارز دولتی و سودجویی مبادرت به پخش فیلم امحاء جوجه ها کردند و علت امحاء را نبود دانه کافی معرفی کردند تا با تحریک افکار عمومی فشار برای دریافت ارز دولتی به بهانه وارد کردن دانه را ایجاد نمایند و سودجویی کنند در حالی که میشود با کنترل و مدیریت واحد در تولید جوجه به میزان مورد نیاز و برآورد میزان دانه در کشور از چنین سودجویی ها رفتارهای خلاف اخلاق در معدوم کردن جوجه های یکروزه جلوگیری کرد.

الویت های کمیسیون فرهنگی

دکتر یزدی خواه در تشریح روند فعالیت خود در مجلس گفت: با عضویت در کمیسیون فرهنگی پیگیر امور فرهنگی جامعه خصوصا در زمینه فضای مجازی و بحث های مرتبط با خانواده و بحثهای جمعیتی بوده و این دو موضوع در اولویت فعالیتهای این کمیسیون قرار دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به معضلات و لجام گسیختگی فضای مجازی کشور گفت: ما با فراخواندن وزیر ارتباطات به مجلس موضوع معضلات فرهنگی و اجتماعی موجود در فضای مجازی و عدم حمایت از شبکه های داخلی مانند سروش و ایتا و ... را با وی در میان گذاشتیم و از ایشان خواهان پاسخگویی شدیم اما آقای آذری جهرمی با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود گفت که وی فقط مسئول افزایش پهنای باند بوده و مسئولیتی در قبال محتواها و نحوه عملکرد شبکه های مجازی ندارد در صورتی که مرکزیت کنترل همه این شبکه های مجازی در وزارت ارتباطات است.

بی سر و سامانی فضای مجازی

دکتر یزدی خواه گفت: شرایط فعالیت آزادانه شبکه های مجازی خارجی در ایران به گونه ای بی سر و سامان هست که این شبکه ها حتی یک دفتر و محل مراجعه نیز در ایران ندارند و پایبند هیچ قانونی نیستند.

وی با اشاره به افزایش سایت های قمار بازی و فساد و فحشا و سوء استفاده های مالی و کلاه برداری و آموزش ساخت مواد مخدر و مشروبات الکی و حتی فعالیت آزادانه اراذل و اوباش و آموزش های تروریستی و گسترش فضای غیر اخلاقی و انحرافات جوانان را از موارد رها شدگی فضای مجازی دانست که متاسفانه دولت و وزارت ارتباطات هیچ انگیزه و تلاشی برای مهار آن ندارند.

افزایش امید به فسادستیزی

دکتر یزدی خواه با تشریح برنامه های نمایندگان جدید مجلس برای مهار مشکلات در ابعاد مختلف و همکاری هرچه بیشتر با قوه قضاییه برای نظارت بر شئون مختلف در کشور تاکید کرده و افزود:ریاست آیت الله رییسی در صدر قوه قضاییه و فعالیتهای مثبت و سازنده ایشان در کشف فساد و برخورد با مفسدان امید بسیار زیادی برای همکاری هرچه بیشتر بین مجلس و قوه قضاییه فراهم آورده و میتوان با کمک این دو قوه راه حلهایی برای گشایش در امور کشور پدید آورد.

در ادامه جلسه شورای عالی بانوان، خواهران فعال و حاضر در جلسه با بیان مطالبات مردمی و موضوعات و مشکلات با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کردند و به تبادل نظر با دکتر یزدی خواه پرداختند.

گفتنی است مدیریت بانوان حزب موتلفه در نظر دارد با برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان مختلف در مجلس شورای اسلامی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مجلس شورای اسلامی به ایفای نقش مثبت سیاسی_اجتماعی خود پرداخته و مطالبات مردمی را به گوش نمایندگان مجلس برساند و به عنوان مشاوری امین در خدمت نمایندگان مجلس باشد.

همچنین طبق برنامه ریزی مدیریت بانوان مقرر گردیده تا مشروح این جلسات از طریق فضای مجازی به اطلاع کلیه اعضاء در کشور رسیده و متقابلا مطالب و گزارشات از سراسر کشور برای نمایندگان مجلس دریافت و به اطلاع نمایندگان مجلس رسانده شود.

ارتباط دو سویه مردم با نمایندگان و اطلاع اعضای حزب از اخبار داخل مجلس میتواند مجلسی پویا و مردمی را در این برهه حساس کشور رقم بزند.

لازم به ذکر است در این جلسه یاد و خاطره بانوی انقلابی و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو شورای عالی بانوان حزب، دکتر فاطمه رهبر گرامی داشته شد و از خدمات خالصانه وی تجلیل به عمل آمد.

https://shoma-weekly.ir/P4NE8H