شهرستانها

دولت از شرکتهای دانش بنیان بومی پشتیبانی اقتصادی کند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین گفت: اگر در حوزه فضای مجازی درخصوص آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان با برنامه ریزی حرکت نکنیم قطعاً گرفتار آسیب خواهیم شد.
محمدحسین شفیعیها در بازدید از نمایشگاه الکامپ استان قزوین اظهار کرد: برای تحقق معنای کامل دولت الکترونیک برگزاری چنین نمایشگاههایی ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با فرهنگسازی مناسب، ضرورت استفاده از خدمات الکترونیکی را برای مردم روشن کند، البته باید بگوییم با گذشت زمان، ارائه تبلیغات و برگزاری چنین نمایشگاههایی، فضای عمومی جامعه به سمت استفاده از چنین خدماتی سوق داده شده و به آمار استفادهکنندگان از این خدمات افزوده میشود.

وی ادامه داد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز گامهایی در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک برداشته و خدمات الکترونیکی بسیاری به مردم ارائه شده است، اما مردم به جهت فرهنگ سازی نامناسب، به نحو مطلوبی از این خدمات استفاده نمیکنند.

ایشان خاطرنشان کرد: با این حال وجود مشکلات اقتصادی، روند رسیدن به وضعیت مطلوب را تا حدودی کُند کرده است، ولی با توجه ویژه به این بخش و فراهم آوردن زیرساختهای آن تا پنج سال آینده به نقطه ایده آل خواهیم رسید.

شفیعیها در این گفتگو درباره استفاده از ظرفیتهای بومی در دولت الکترونیک تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که دولت ایده آل الکترونیکی باید با توان متخصصان داخلی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد و برای رسیدن به این نقطه باید از شرکتهای دانش بنیان که با تکیه بر دانشمندان جوان و بومی فعالیت میکنند حمایت شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این دولت نیز باید در راستای حمایت از اختراعات و ثبت آنها و پشتیبانی اقتصادی این گونه شرکتها گامهای مثبتی را بردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه در خصوص مزایا و معایب استفاده از فضای مجازی اظهار کرد: اگر در حوزه فضای مجازی با برنامه ریزی درخصوص آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان حرکت نکنیم، قطعاً گرفتار آسیب خواهیم شد که در برخی موارد جبرانناپذیر خواهند بود و آنچه امروز «تهاجم فرهنگی» نامیده میشود بخش عمده آن از فضای مجازی نشأت گرفته است.

شفیعیها اعلام کرد: آموزش و پرورش یکی از سازمانهایی است که میتواند ضمن آموزشهای علمی فعالیتهایی هم در زمینه فرهنگسازی استفاده از فضای سایبر ارائه دهد.

https://shoma-weekly.ir/mAhzp4