شهرستانها

دولت اراده ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی ندارد

دولت ما باید اراده لازم را در اقدام و عمل داشته باشد که متأسفانه ندارد و در طلایی‌ترین دوران، تلاش کرده مشکل اقتصاد را در برجام، مذاکرات و واردات کالاهای بنجل و گاهی لوکس، حل‌وفصل کند.
حسن کربلایی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» گفت: وقتی نگاه دولت به اوضاع اقتصادی کشور متفاوت با نگاهی است که رهبری انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح فرمودند، بهطور طبیعی چه در تصمیمات و چه در مقام عمل، وزارتخانهها و سازمانها و البته در استانها ، دولت موفق به پیاده کردن منویات رهبری نمیشود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی نگاه دولت به درآمدهای بیرونی از طریق خام فروشی باشد، وقتی رویکرد جناحی دولت موجب عدم استفاده از مدیریت جوان و فعال در کشور میشود، وقتی با قاچاق مبارزه جدی صورت نمیگیرد، هنگامیکه سرمایههای بانکی گاهی بهصورت انبوه در اختیار چند نفر نورچشمی فرار میگیرد، زمانی که ولع واردات کالاهای لوکس، بلای جان اقتصاد ما میشود، آن هنگام است که بنیه مالی تولید گران خرد و متوسط کشور، تقویت نمیشود.

وی در ادامه تاکید کرد:زمانی که وامهای کوچک ازدواج جوانان و یا اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک با کندی و یا تعطیلی مواجه میشود. تا زمانی که روی توان و قدرت علمی و فکری جوانان دانشمند و فهیم داخل کشورمان حسابی باز نمیکنیم تا وقتی بانکهای کشور در جذب پولهای مردم با وعده سود بیشتر باهم رقابت میکنند، زمانی که قیمت تمامشده کالا در مجموعه مدیران کارخانهها در قالب حقوقهای نجومی، حق الجلسات، تشریفات و اصطلاحا بَرج ها، بالا میرود و تا آن زمان که برای ساختوساز مسکن و ساختمان، فکری اساسی نشود و موانع قانونی و دست و پاگیر برداشته نشود و تا وقتی نظارت بر خریدوفروش و معاملات و دلالیها و استاندارد کالاهای ساخت داخل، جدی گرفته نشده و مردم ایرانزمین با هر سلیقه و فکر و دینی، عزم جدی برای استفاده از تولیدات داخلی پیدا نکنند، اقتصاد مقاومتی شکل نخواهد گرفت و عمر دولت با چند شعار به پایان میرسد و متأسفانه سرمایه تلفشده و عملاً گرانی و رکود سنگین، مردم را با مشکلات معیشتی روبه رو میسازد.

کربلایی به وظایف دولت در مقطع فعلی اشاره و عنوان کرد: وظیفه دولت در شرایط فعلی عبارتاند از؛ آسانسازی جریان تولید، سختگیری در ورود کالا به کشور ، حذف واسطهها و دلالها ، بهکارگیری مدیران لایق، جهادی و کاردان، قطع امید کامل به خارج از کشور الا در زمینه صادرات، تشویق مردم و زمینهسازی برای استفاده از تولیدات داخلی و همچنین قطع کردن دست ویژه خواران و نجومی بگیران و تبار بازی در بدنه دولت و رهاسازی سرمایههای ملی و اجرایی کردن اصل ۴ ۴ قانون اساسی است.

دبیر حزب مؤتلفه گیلان ادامه داد: دولت ما باید اراده لازم را در اقدام و عمل داشته باشد که متأسفانه ندارد و در طلاییترین دوران، تلاش کرده مشکل اقتصاد را در برجام، مذاکرات و واردات کالاهای بنجل و گاهی لوکس، حلوفصل کند.

وی افزود: علیرغم شعارهای دولت در باب تورم، مردم ما، نمره قبولی را به دولت نمیدهند، چون لحظهبهلحظه با مشکلات اقتصادی و موانع تولید و اداره زندگی مواجه هستند.

کربلایی در خاتمه یادآور شد: تبعیت از رهبری و مبارزه با فساد اقتصادی و نظارت بر بازار تولید و خدمات و استفاده از مدیران و مؤسسات غیردولتی معتقد به اقتصاد مقاومتی، بهترین پیشنهاد برای دولت فعلی است.

https://shoma-weekly.ir/Zd4SNW